Iranian Agriculture News Agency

اجرای بیش از 670 میلیارد ریال عملیات زیر بنایی در بخش آب‌وخاک

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای 670 میلیارد و 363 میلیون ریال عملیات زیر بنایی در بخش آب‌وخاک این سازمان در سال 99-98 خبر داد.

اجرای بیش از 670 میلیارد ریال عملیات زیر بنایی در بخش آب‌وخاک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حسین شاهینی اظهار کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، احداث کانال بتنی، شن‌ریزی جاده بین مزارع و تسطیح و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی از عمده اقدامات انجام‌شده در بخش زیر بنایی آب‌وخاک بوده است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سال 98 تاکنون 2350 هکتار از اراضی استان سمنان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است تصریح کرد: این عملیات با صرف اعتبار بالغ‌بر 342 میلیارد ریال انجام‌شده است.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به ویژگی‌ها و مزایای آبیاری تحت‌فشار اشاره کرد و گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب، توزیع یکنواخت آب در مزرعه، افزایش کمی و کیفی محصول، سهولت در اجرای عملیات زراعی، امکان انجام آبیاری همراه با کودپاشی و سم‌پاشی و پخش یکنواخت آنها، افزایش راندمان آبیاری بیش از 30 درصد، کاهش مصرف سم و کود بیش از 25 درصد و افزایش تولید محصول تا 30 درصد برخی از این مزایا است.

شاهینی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات سال 98 تاکنون 144 رشته از قنوات استان به میزان 38.6 کیلومتر با اعتبار 110889 میلیون ریال مرمت و بازسازی شد.

وی احداث 62.5 کیلومتر کانال بتنی و انتقال آب با لوله به‌منظور جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات انجام‌شده در بخش زیر بنایی آب‌وخاک عنوان کرد و گفت: این میزان کانال از محل اعتبار سال 98 انجام‌شده است.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: از اعتبارات سال 98 تاکنون 30 کیلومتر شن‌ریزی جاده بین مزارع با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد ریال انجام‌شده است.

شاهینی با بیان اینکه از محل اعتبار سال 98 عملیات تسطیح و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی نیز انجام‌شده است افزود: 321 هکتار تسطیح و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی با اعتبار بالغ‌بر 27 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرایی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید