Iranian Agriculture News Agency

بذور هیبریدی بین کشاورزان اصفهانی توزیع می‌شود

پیش بینی می شود در سال زراعی جاری جهش قابل ملاحظه ای در تولید محصول کلزا فراهم شود.

بذور هیبریدی بین کشاورزان اصفهانی توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهرداد مرادمند  با اشاره به ابلاغ برنامه توسعه کشت کلزا در سطح دو هزار هکتار در استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ هکتار کلزا در شهرستان‌های غرب استان اصفهان و شهرستان سمیرم زیر کشت کلزا رفته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با نرخ جدید خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جاری جهش قابل ملاحظه‌ای در تولید محصول کلزا فراهم شود.

توزیع بذور هیبریدی کلزا در بین کشاورزان

مرادمند با اشاره به بذور هیبرید پرمحصول یارانه دار که به مقدار کافی تهیه شده است، گفت: این بذور در حال توزیع بین کشاورزان متقاضی کشت محصول کلزاست.

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال بیش از هزار و ۷۰۰ تن دانه روغنی کلزا در بیش از ۸۰۰ هکتار از مزارع استان اصفهان تولید می‌شود، اظهار داشت: محصول کشاورزان توسط دولت در قالب خرید تضمینی خریداری می‌شود و در اختیار کارخانه‌های روغن کشی قرار می‌گیرد.

کشت کلزا تا اواسط مهرماه ادامه دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام اینکه کشت محصول کلزا تا اواسط مهرماه در استان اصفهان ادامه دارد، تصریح کرد: گیاه کلزا علاوه بر تأمین روغن نباتی کشور، نقش بسیار بارزی در حاصلخیزی خاک و پایداری کشت غلات در تناوب با کلزا دارد.

وی میزان تولید نهایی محصول کلزا را به پایان کشت واگذار کرد و گفت: بیشترین کشت محصول کلزا در شهرستان‌های گلپایگان، شاهین شهر و میمه انجام می‌شود و با توجه به اینکه هنوز کشت این محصول به پایان نرسیده است نمی‌توان برآورد قطعی از افزایش دقیق نسبت به سال گذشته ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید