Iranian Agriculture News Agency

اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری در استان سمنان امری ضروری است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بر لزوم اجرای هرچه سریعتر اقتصادی کردن طرح های مرتعداری تأکید کرد.

اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری در استان سمنان امری ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی سالجاری و با هدف تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و دولتی و حفظ انفال، اجرای طرح کاداستر به جد در دستور کار این اداره کل قرار داشته و از اولویت های اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است.

وی افزود:  بر این اساس با برنامه ریزی های انجام شده و تعامل خوبی که با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان وجود دارد پیش بینی می‌شود تا پایان امسال 50 درصد از عرصه های ملی استان دارای اسناد تک برگ کاداستری شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: به منظور مدیریت بهینه مراتع، تمامی مراتع استان سمنان باید زیر پوشش طرح های مرتعداری قرار گیرد و طرح هایی که منقضی شده است سریعاً باید بروزرسانی شوند.

مرادی حقیقی به اقتصادی کردن طرح های مرتعداری اشاره کرد و بیان داشت: مراتع علاوه بر ارزش‌های زیست محیطی از ارزش‌های اقتصادی بالایی نیز برخوردار هستند و به عنوان بستر مناسب برای تولید محسوب می‌شوند که برای تحقق این مهم لازم است طرح‌های مرتعداری در قالب طرح‌های تلفیقی و کاشت گیاهان داروئی سازگار با اکوسیستم منطقه تهیه و به مرحله اجرا درآیند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید