Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت گیاهان دارویی در 375 هکتار از مراتع سمنان پیگیری می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با اشاره به نقش تقویت پوشش گیاهی در بیابان‌زدایی گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در 375 هکتار از مراتع این شهرستان دنبال می‌شود.

توسعه کشت گیاهان دارویی در 375 هکتار از مراتع سمنان پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، معصومه منظمی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زمینه کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع، مناطق هدف با مشارکت دامداران و نظارت کارشناسان فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مکان‌یابی شد.

وی با بیان اینکه تعیین گونه‌ها، تهیه و تنظیم نقشه‌ها، انعقاد قراردادها و تأمین نهاده‌ها برای توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی سمنان انجام‌شده است، افزود: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی این شهرستان از اوایل پاییز امسال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: باریجه، بادام‌کوهی، وشق و زیره کوهی از جمله گونه‌های پیش‌بینی‌شده برای توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب طرح‌های کپه کاری در مراتع شهرستان سمنان است.

منظمی تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط آب و هوایی هر منطقه علاوه بر تقویت پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر، در حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و افزایش درآمد بهره‌برداران است.

وی تأکید کرد: توسعه گیاهان دارویی تیری 2 نشان است که هم با تقویت پوشش گیاهی موجب بیابان‌زدایی می‌شود و هم موجب ایجاد درآمد و بهبود معیشت روستاییان حاشیه بیابان می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان به‌منظور تقویت پوشش گیاهی و ایجاد درآمد برای تعاونی‌ها تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه کشت گیاهان دارویی با تعاونی‌ فراگیر کشاورزی و منابع طبیعی و شرکت تعاونی شترداران سمنان امضا کرده است.

منظمی خاطرنشان کرد: سال گذشته توسعه کشت گیاهان دارویی در 500 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان سمنان انجام شد.

رئیس منابع طبیعی سمنان بیان کرد: زمان کاشت گیاهان دارویی از مهرماه آغاز و تا پایان فصل پاییز ادامه دارد و زمان برداشت گیاهان دارویی از اوایل مرداد تا اواخر شهریور است.

بیش از 2 هزار و 300 گونه از گیاهان کشور دارای خواص دارویی، عطری و صنعتی هستند که استان سمنان واجد 130 گونه از آن است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید