Iranian Agriculture News Agency

فعالیت ۷ صندوق خُرد زنان عشایری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: برای توانمندسازی و درآمدزایی زنان عشایر هفت صندوق خُرد زنان عشایری در استان تشکیل شده است.

فعالیت ۷ صندوق خُرد زنان عشایری در چهارمحال و بختیاری

یحیی حسین‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایانا، با اشاره به اینکه هر یک از این صندوق‌ها به طور تقریبی ۳۰ نفر عضو دارد، اظهار کرد: شهرستان اردل دو صندوق خرد زنان عشایری و در هر یک از شهرستان‌های کیار، کوهرنگ، فارسان، لردگان و بروجن نیز یک صندوق تشکیل شده است.

وی، توانمندسازی و درآمدزایی زنان جامعه عشایری را از اهداف راه‌اندازی این صندوق‌ها برشمرد و بیان کرد: این مهم، با پرداخت تسهیلات کم بهره به زنان عشایری در رشته‌ای که تخصص دارند محقق می‌شود.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نوع فعالیت زنان در شهرستان‌های مختلف، متفاوت است، ولی به طور کلی این زنان در زمینه‌های مختلف مانند پرورش مرغ بومی، دوخت لباس محلی، سرمه‌دوزی، بافت تابلو فرش، تولید فرآورده‌های لبنی و چقابافی فعالیت می‌کنند.

حسین‌پور، با اشاره به اینکه محصولات تولیدی توسط اعضای این صندوق‌ها به دلیل محلی بودن در شهرستان‌های محل زندگی‌ آنها به فروش می‌رود، خاطر نشان کرد: بازارچه دایمی صنایع دستی شهرکرد به منظور فروض صنایع دستی تولیدی توسط زنان عضو صندوق‌های خرد نیز به آنها پیشنهاد شده است.

وی یادآور شد: امسال سه میلیارد ریال تسهیلات در اختیار ۶ صندوق خرد زنان عشایری استان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایانا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ ، دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید