Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

هدف پدافند غیر عامل ایمن سازی مراکز حیاتی وحساس بخش کشاورزی است

پیشداد گفت: هدف پدافند غیر عامل ایمن سازی مراکز حیاتی وحساس بخش کشاورزی استان است و باید در این شرایط تمام زیر بخشهای کشاورزی فعالیت های خود را بر اساس چهارچوب ها و دستور العمل های پدافند غیر عامل اجرا کند.

هدف پدافند غیر عامل ایمن سازی مراکز حیاتی وحساس بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، امروز ۲۰ شهریور ماه دومین جلسه کار گروه پدافند غیر عامل با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کردستان، معاونین و مدیران و مدیران دستگاه های وابسته و پیوسته سازمان برگزارشد.

معاون توسعه مدیریت و مابع سازمان جهاد کشاورزی گفت: تمام فعالیت های بخش کشاورزی که با تولید و تامین امنیت غذایی مرتبط است به نوعی با پدافند غیر عامل در ارتباط است و باید در این راستا برنامه عملیاتی را پیش ببریم.

پیشداد بر تهیه و تدوین طرح های لازم در راستای اجرای پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی توسط واحدهای تخصصی تاکید کرد و افزود؛ باید فعالیتهای بخش خصوصی هم که با امنیت زیستی، اقتصادی و .... مردم در ارتباط است به نحوی با مبنا قرار دادن پدافند غیر عامل انجام شود.

وی تصریح کرد: سیلوهای ذخیره غلات از مراکز حساس و مهم بخش کشاورزی است که باید تمهیدات لازم در راستای اجرای پدافند غیر عامل در این مراکز در نظر گرفته شود و به سیستم‌های پیشگیری از حوادث و اتفاقات تجهیز شوند.

پیشداد بر شناسایی مشکلات و آسیب‌های احتمالی در تمام زیر بخش‌های حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و افزود:  باید در راستای تمام مخاطرات احتمالی پیشرو با اولویت برنامه ریز لازم را انجام داد و اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کردستان هم یاداورشد: کار گروه پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی از مهمترین کارگروه های مجموعه پدافند غیرعامل در استان است و باید با حساسیت و دقت بیشتری جلسات این کارگروه برگزار و مصوبات ان اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت های بخش کشاورزی ماهیت پدافندی دارد گفت: همچون گذشته باید سند راهبری در زمینه فعالیت های پدافندی در مجموعه جهاد کشاورزی تدوین شود و بر اساس همین سند برنامه ها و فعالیت های خود را پیگیری و اجرا کند.

پدافند غیر عامل در واقع مجموعه اقدامات بنیادی و زیربنایی است که در صورت به‌کارگیری می‌توان به تقلیل خسارات و صدمات، کاهش قابلیت و توانایی سامانه شناسائی، هدف یابی و دقت هدف گیری تسلیحات آفندی دشمن و تحمیل هزینه بیشتر به وی می‌انجامد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید