Iranian Agriculture News Agency

مجری استانی طرح یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی کردستان

یک هزارو 886 روستای کردستان تحت پوشش کارشناسان مروج کشاورزی قرار دارد

باختر گفت: یک هزارو ۸۸۶ روستای استان کردستان تحت پوشش کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها قرار دارد و هر مروج به طور میانگین ۹ روستا را پوشش می دهد.

یک هزارو 886 روستای کردستان تحت پوشش کارشناسان مروج کشاورزی قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان دومین جلسه تعاملی تدوین سیاست‌های اجرایی سیستم یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک) به صورت ویدیو کنفرانس با حضور مجری کشوری طرح (سیاک) معاونین، مدیران ستادی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزار شد.

مجری استانی طرح یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی گرستان اظهار کرد: در استان کردستان ۴۴ مرکز جهاد کشاورزی در سطح 10 شهرستان استان کار خدمت رسانی، هدایت  بهره برداران بخش کشاورزی را بر عهده دارند.

وی با تاکید براینکه ۲۱۹ کارشناس مروج،  مدیریت پهنه ها را بر عهده دارند افزود: تمام 44 مرکز جهاد کشاورزی استان را در حد نیاز به تجهیزات و امکانات اداری  مجهز کرده ایم و تا پایان هفته جاری تمام مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی استان به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

پژمان باختر تصریح کرد؛ بر اساس اطلاعات موجود تعداد قطعات زراعی نزدیک به ۶۸۰ هزار قطعه و قطعات باغی هم بیش از ۱۶۰ هزار قطعه است که به طور میانگین هر کارشناس مروج پهنه سه هزارو ۸۰۰ قطعه را پوشش داده است.

وی یادآور شد:  ۸۲۲ هزارو ۳۶۹ هکتار مساحت اراضی زراعی و باغی استان کردستان است که هر کار شناس مروج حدود ۷۲۰ بهره بردار را زیر پوشش دارد.

باختر با تاکید بر تعدد وظایف کارشناسان پهنه های کشاورزی اذعان کرد؛ ترویج و توسعه کشت محصولات کشاورزی، شناسایی استعدادها، برنامه ریزی برای بخش خصوصی، پایش و نظارت مستمر بر مزارع و باغات و .... از جمله وظایف کارشناسان پهنه های کشاورزی استان است.

خرد، مجری کشوری طرح (سیاک)  هم که به صورت ویدیو کنفرانس در این جلسه حضور داشت از راه اندازی موسسه مدیریت هوشمند کشاورزی ایران به منظور ایجاد بسترهای مناسب برای هوشمند سازی بخش کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است : عملیات اجرایی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) که اطلاعات عرصه های کشاورزی استان را با مشخصات دقیق عرصه و بهره برداران ثبت می کند از ابتدای شهریور ماه در کردستان شروع به کار کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید