Iranian Agriculture News Agency

برداشت خرما از 350 هکتار نخلستان‌های شهرستان ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت خرما در شهرستان ارزوئیه از 350 هکتار نخلستان‌های این شهرستان از اوایل شهریورماه آغاز وتا اواسط مهرماه ادامه می یابد.

برداشت خرما از 350 هکتار نخلستان‌های شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری تصریح کرد: از نخلستان‌های این شهرستان به‌طور متوسط از هر هکتار  4.5  تن محصول برداشت و پیش بینی می­ شود تا پایان فصل بیش از  1575  تن محصول تولید شود.

امیری با بیان اینکه ارقام خرمای موجود در شهرستان شامل آل مهتری، خاصوئی، پیارم، کلوته، شاهانی، مضافتی، خنیزی، کبکاب و...  است، افزود: خرمای تولیدی به صورت خشک وتازه خوری،رطب مصرف می‌شود.

وی اذعان کرد: برداشت خرما در این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و بسته‌بندی می‌شود.

امیری ابراز کرد: با توجه به اینکه خرما گیاهی مقاوم به کم آبی وخشکی است خوشبختانه استقبال مردم این شهرستان به کشت ارقام تجاری خشک ونیمه خشک هرساله درحال  افزایش است و هرکیلوگرم خرمای تولیدی بسته به نوع رقم به قیمت 2500 تا 50000 تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت خرما با دست و با نیروی کارگری انجام می­شود، افزود: چالش‌ها و مشکلات خرماداران شهرستان -کمبود نیروی کارگری به دلیل همزمانی برداشت پسته وخرما در شهرستان، عدم مرکز خرید تضمینی خرما در شهرستان، خرید خرما با قیمت بسیار پایین از کشاورزان توسط واسطه ها انجام می‌شود وافت قیمت محصول تولیدی امسال نسبت به سال قبل و عدم وجود سردخانه مناسب در شهرستان و بالا بودن هزینه حمل این محصول جهت ارسال به سردخانه‌های استان مجاور مانند هرمزگان وحاجی آباد است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید