Iranian Agriculture News Agency

۱۶۰ میلیارد ریال پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

معاون آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۴ پروژه آبخیرداری و آبخوان‌داری در سطح استان با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

۱۶۰ میلیارد ریال پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، علی محمد محمدی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در ۳۴ حوضه آبخیز استان انجام می‌شود، اظهار کرد: سطح این حوضه‌های آبخیز نزدیک به ۲۰۰ هزار هکتار و سطح موثر آنها یعنی محدوده‌ای که روی آن کار انجام می‌شود ،نیز ۲۰ هزار هکتار است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل سازه‌های سنگی-ملاتی، گابیونی و خاکی است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری ،کنترل فرسایش و رسوب، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و پوشش گیاهی را از اهداف اصلی اجرای پروژه‌های  آبخیزداری و آبخوان‌داری برشمرد و افزود: تامین آب برای بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت از اهداف فرعی اجرای چنین پروژه‌هایی است.

محمدی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است، بیان کرد: این پروژه‌ها در همه شهرستان‌های استان پراکنده است اما چون کار تازه شروع شده است پیشرفت فیزیکی زیادی ندارند.

وی با بیان اینکه اثربخشی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در بلندمدت مشخص می‌شود، تصریح کرد: هم اینک سه قرارداد اثربخشی با شرکت‌های مهندسین مشاور به منظور بررشی تاثیر پروژه‌های آبخیزداری روی تغذیه سفره‌های زیرزمینی، پوشش گیاهی، کنترل رسوب و دیگر آثار مدنظر در قلنگان شهرکرد، دوراهان بروجن و دیمه کوهرنگ با چهار میلیارد ریال اعتبار منعقد شده است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام پروژه مطالعاتی آبخیزداری در هفت حوضه از استان، خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ میلیارد ریال قرارداد برای مرمت سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان که در سیل خسارت دیده بودند با استفاده از منابع داخلی منعقد شده است.

محمدی تاکید کرد: هنوز اعتباری از سیل سال ۹۸ به ما پرداخت نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید