Iranian Agriculture News Agency

گرانی تخم مرغ در بازار اصفهان

کاهش تولید تخم مرغ و افزایش قیمت خوراک دام عامل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در اصفهان بوده است.

گرانی تخم مرغ در بازار اصفهان
به گزارش خبرنگار ایانا دراستان اصفهان ، حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ در بازار اصفهان گفت: افزایش قیمت تخم مرغ در بازار اصفهان دلایل مختلفی دارد از جمله این که قیمت‌ها عمدتا تابع عرضه و تقاضا هستند.

او ادامه داد: با شروع ماه شهریور و تغییر در آب و هوا تقاضا برای خرید و مصرف این محصول غذایی افزایش می‌یابد، اما در فصول گرم به دلیل گرمای هوا با کاهش تولید مواجه هستیم، طبیعتاً این موضوع قیمت محصول در بازار را دستخوش تغییر قرار می‌دهد، از طرفی به دلیل تامین نهاده‌های مصرفی با ارز آزاد و این موضوع که بخشی از خوراک دامی نیز در بازار تهیه می‌شود قیمت این محصول نیز افزایش می‌باید.

ایراندوست در خصوص قیمت مصوب تنظیم بازار در خصوص تخم مرغ گفت: قیمت مصوب تنظیم بازار کشوری برای تخم مرغ ۱۱ هزار تومان جهت استفاده مصرف کننده تعیین شده اگر چه در یک ماه گذشته این نرخ به کمتر از ۹ هزار تومان نیز تغییر یافت و تولید کننده دچار ضرر شده بود، اما در حال حاضر شرایط تغییر کرده است و قیمت بالاتر از نرخ انتظار است.

او افزود: هر چند که قیمت تنظیم بازار ۱۱ هزار تومان برای مصرف کننده تعیین شده است، اما این در شرایطی است که ما بتوانیم تمامی نهاده‌های دامی را با قیمت دولتی در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: متأسفانه اخیرا به دلیل محدودیتی که در تامین نهاده‌ها داشتیم تولید کننده مجبور بود با قیمت بالاتری نهاده را تامین کند از همین رو نمی‌توان توقع داشت که تخم مرغ با همان قیمت ۱۱ هزار تومان مصوب به دست مصرف کننده برسد.

ایراندوست خاطر نشان کرد: پیشنهاداتی داده شده تا قیمت مصوب تنظیم بازار اصلاح شود به هر حال این افزایش ناگهانی نیز نمی‌تواند دوام داشته باشد و قطعا در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت خواهیم بود، چون تغییراتی نیز در مدیریت صادرات تخم مرغ اتفاق افتاده که طبیعتاً اگر قرار باشد تخم مرغ از قیمت مصوب خیلی فاصله بگیرد ناگزیر هستیم سیاست‌های صادراتی را نیز اصلاح کنیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید