Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی خوزستان خبر داد:

توزیع بیش از ۱۹ هزار تن کود تا پایان مرداد ماه

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: تا پایان مرداد ماه سال جاری از ۱۹هزار و ۳۵۴ تن انواع کود شیمیایی برای کشت‌های بهاره و تابستانه توزیع شده است.

توزیع بیش از ۱۹ هزار تن کود تا پایان مرداد ماه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان جمشید بنی فری مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۳۹۹ به نام سال جهش تولید، سعی در تامین نیاز روستاییان و کشاورزان که اصلی‌ترین‌ترین تولیدکنندگان کشور به شمار می آیند داشتیم.

وی ادامه داد: از این رو با توزیع بیش از ۱۹ هزار تن کود برای کشت‌های بهاره و تابستانه در میان شهرستان‌های استان موفق به کشت بزرگ و درخور برای استان شدیم.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در ادامه تصریح کرد: کشت بهاره و تابستانه شامل کشت هایی از قبیل شالی، صیفی‌جات، سبزیجات ، آفتابگردان و ... است.

بنی فری همچنین گفت: از میان شهرهای مختلف استان ۳ شهر دزفول با ۵ هزار و ۸۹۹ تن، شوش با ۲ هزار و ۴۳۹ تن و اندیمشک با یک هزار و ۵۶۵ تن به ترتیب بیشترین میزان کود را به خود اختصاص داده‌اند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: کود توزیع شده میان کشاورزان به لحاظ زیست محیطی بسیار مناسب بوده و تمامی مسائل زیست محیطی در این کود رعایت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید