Iranian Agriculture News Agency

جمع‌آوری روزانه حدود ۱۲۰ تن شیر از دامپروری‌های خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: بروزانه در خراسان‌جنوبی حدود ۱۲۰ تن شیر از دامپروری‌ها جمع‌آوری می‌شود.

جمع‌آوری روزانه حدود ۱۲۰ تن شیر از دامپروری‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: در حال حاضر مهمترین و بیشترین مشکل دامداران و فعالان در صنعت دامپروری گران شدن و در دسترس نبودن نهاده دامی به ویژه علوفه خشبی است.

محمود اشرفی گل با بیان اینکه کرایه حمل و نقل بسیار افزایش یافته که هزینه مضاعفی را بر دوش دامداران و دامپروران استان گذاشته است، اظهار کرد: تعداد۱۰ مجوز برای کارخانجات تولید محصولات لبنی و فرآوری شیر در خراسان جنوبی صادر شده اما برخی از این کارخانه‌ها تعطیل شده و یا فعالیت چندان گسترده‌ای ندارند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه روزانه در خراسان‌جنوبی حدود ۱۲۰ تن شیر از دامپروری‌ها جمع‌آوری می‌شود، ادامه‌داد: از دیگر مشکلات حوزه صنایع لبنی در خراسان‌جنوبی تعداد کم کارخانه‌های فرآوری شیر و و تولید محصولات لبنی است.

اشرفی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی ۱۰ مجوز برای کارخانه تولید محصولات لبنی و فرآوری شیر صادر شده است، گفت: اثر و نتیجه مشکلات واحدهای دامپروری را نباید تنها در عدم تأمین شیر مورد نیاز مردم دید، بلکه علاوه بر آن در صورت تعطیلی واحدهای دامپروری مشکل بیکاری کارگرانی که در این واحدها کار و تلاش می‌کنند را نیز شاهد خواهیم بود. از این رو رفع مشکل را نباید به روزهای آتی موکول کرد که شاید همین امروز هم کمی دیر شده باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید