Iranian Agriculture News Agency

آبیاری ۲.۵ میلیون اصله نخیلات در استان بوشهر

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: امسال بیش از ۲.۵ میلیون اصله نخیلات استان به طور متوسط دو بار آبیاری شده است.

آبیاری ۲.۵ میلیون اصله نخیلات در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، عبدالطیف عباسی نژاد بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۲.۵ میلیون اصله نخل تحت پوشش شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان به وسعت حدود ۱۸ هزار هکتار، با حجم آبی معادل ۱۷۳ میلیون مترمکعب قرار گرفته و آبیاری شده است.

وی افزود: از این میزان، حدود ۸۲ میلیون مترمکعب از سد رئیسعلی دلواری و نزدیک‌به ۹۱ میلیون مترمکعب با بهره‌گیری از تاسیسات انحراف آب در رودخانه‌های استان تامین شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: با وجود برخی کمبود‌ها و محدودیت‌ها در منابع آبی در دسترس و قابل برنامه‌ریزی، شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با مشارکت باغداران و با پیاده سازی الگو‌های تحویل حجمی آب، تا کنون به طور متوسط دو بار آبیاری در سطح نخیلات تحت پوشش شبکه‌ها انجام داده است و در حال برنامه‌ریزی برای تامین، انتقال و توزیع آب مورد نیاز آبیاری پس از برداشت محصول هستیم.
وی با اشاره به تاسیسات آبی تحت مدیریت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در حال حاضر یک سد مخزنی (رییسعلی دلواری)، ۴ سد انحرافی و ۴ ایستگاه پمپاژ، تاسیسات تامین و انحراف آب برای پوشش ۷ شبکه آبیاری و زهکشی استان بوشهر به وسعت حدود ۳۰ هزار هکتار زیر پوشش این شرکت است.

عباسی نژاد نقش مشارکت مردم در مراحل توزیع آب را با اهمیت خواند و گفت: به‌منظور پیاده‌سازی و اجرایی کردن مشارکت بهره‌برداران در امر بهره برداری، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی یک تشکل آب‌بران در قالب تعاونی تولید، در سطحی به وسعت ۱۷۰ هکتار از نخیلات شبکه آبپخش به صورت پایلوت مستقر و از سال ۱۳۹۸ تا کنون مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید