Iranian Agriculture News Agency

رییس جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

بیمه اجتماعی روستاییان باید گسترش یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پوشش بیمه اجتماعی روستاییان در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گسترش یابد و این امر هم تنها با کمک‌های ملی و استانی برای عضویت روستاییان در این صندوق امکانپذیر است.

 بیمه اجتماعی روستاییان باید گسترش یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالله یوسفی گفت: با وجود اینکه با دستور استاندار تلاش های زیادی از سال گذشته برای زیر پوشش بردن کشاورزان به عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شده  اما این قشر به علت کمبود درآمد استقبال کمتری نشان دادند.

وی افزود: بهره‌برداران این استان  توانایی سهم پرداختی بیمه صندوق بیمه اجتماعی خود را ندارند زیراکه کشاورزان این خطه خرده مالک، معیشتی و کم درآمد هستند.  

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای این استان باید در قالب کمک های ملی و یا استانی به صورت فراگیر جمعیت مشمول بیمه اجتماعی را عضو صندوق کنیم که این کمک ها باید برای این قشر  رایگان باشد.

یوسفی اظهار کرد: برای زیر پوشش بردن کشاورزان و روستاییان باید مشابه بیمه طرح فراگیر انگور و مسکن روستایی اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شود تا بتوانیم این قشر را زیر پوشش بیمه اجتماعی ببریم.

وی با بیان اینکه کشاورزی کار بسیار پر ریسک است افزود: در این سال ها نیز کشاورزان به خصوص در سال جاری به علت سرمازدگی محصولات خسارت زیادی دیدند که این عوامل باعث کم در آمدی این قشر و استقبال کم رنگ آنان از بیمه شده است.

یوسفی به افزایش هزینه های تولید در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید چاره ای برای کمک به آینده خانواده قشر کشاورزی داشته باشیم تا بتوانند آینده از مزایای طرح بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید