Iranian Agriculture News Agency

خرید حمایتی گوشت قرمز از دامداران استان چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تولید دام در استان و وجود نزدیک به ۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین مازاد بر نیاز، گوشت قرمز به صورت حمایتی خریداری می‌شود.

خرید حمایتی گوشت قرمز از دامداران استان چهارمحال و بختیاری

سام مردانی روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا در شهرکرد با بیان اینکه هم‌اکنون واحدهای دامداری استان با افزایش دام تولیدی مواجه هستند، اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است اتحادیه دامداران با کشتارگاه قراردادی منعقد و دام مازاد در کشتارگاه جونقان کشتار شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در هفته جاری عملیاتی می‌شود، افزود: این گوشت با قیمت مصوب به شکل منجمد و بسته‌بندی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان قرار داده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری این اقدام را در راستای کمک به مصرف‌کننده و کسب رضایت تولیدکننده برشمرد و تصریح کرد: منجمد کردن گوشت فرایندی است که شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از تولیدکننده و در مقطعی چنانچه تولید کم شود، برای کمک به مصرف کننده دارد.

مردانی با اشاره به کشتار این دام‌ها در کشتارگاه جونقان، تاکید کرد: با توجه به وجود سیستم‌ بسته‌بندی و انجماد گوشت مورد تائید اداره کل دامپزشکی کشتار دام در این کشتارگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد داده شد که شکل دیگر عرضه مستقیم گوشت گرم توسط اتحادیه دامداران با همکاری کشتارگاه بدین شکل انجام شود که اتحادیه دامداران دام را خریداری و کشتار کند و سپس در غرفه‌ای به صورت گرم و مستقیم و با قیمتی کمتر از بازار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش افراد سودجو و واسطه‌ها در شکاف قیمتی گوشت قرمز در فاصله بین تولید و مصرف، تصریح کرد: دامداران نیز در این شرایط با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های وارداتی و حتی محصولات علوفه‌ای تولید شده در کشور ضرر می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید