Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری:

ردیابی مگس میوه در 2800 هکتار از باغات ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای در 2هزار و 796 هکتار از باغ های این شهرستان ردیابی و 7 هزار و 783 مگس شکار شد.

 ردیابی مگس میوه در 2800 هکتار از باغات ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح از ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در 2 هزار و 796 هکتار از باغ‌های شهرستان ساری خبر داد و گفت: 17 ایستگاه ردیابی در مناطق مختلف این شهرستان برای مبارزه با این آفت و کاهش خسارات آن فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: هفت هزار و 783 عدد مگس با استفاده از 17 عدد تله فرمونی با کارت زرد، 13 عدد تله سراتراپ و 10 عدد تله سراتینکسی در این شهرستان شکار شد.

وی افزود: برای مبارزه با این آفت، تاکنون 290 هکتار طعمه پاشی غیرشیمیایی و یک هزار و 390 هکتار مبارزه شیمیایی با کاور اسپری با استفاده از دو هزار و 465 لیتر سم انجام شد.

پورفلاح با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی عمومی و گسترده برای هماهنگی و جلب مشارکت دهیاران، شورای اسلامی روستاها، تعاونی های باغداران و فروشندگان سموم در نصب بنر، تکثیر و توزیع اطلاعیه برای اجرای مدیریت تلفیقی مگس میوه مدیترانه ای، افزود: با توجه به بررسی مگس های شکار شده در تله های فرمونی و سراتراپ و نیز حساسیت میزبانی نارنگی انشو پیش رس در روزهای پیش رو، مبارزه به روش شکار انبوه با نصب تله های جلب کننده تغذیه ای به تعداد 60 تا 70 تله در هکتار، طعمه پاشی در کانون های آلوده با استفاده از پروتئین هیدرولیزات به میزان 3 تا 5 لیتر به اضافه 200 سی سی حشره کش مالاتیون در 100 لیتر آب بصورت یک ردیف درمیان با سمپاش مناسب ضروری است.

وی اضافه کرد: تکرار طعمه پاشی پس از 7 روز و در صورت لزوم کاور اسپری (سمپاشی) با یکی از حشره کش های مالاتیون یا دیپترکس (تری کلروفن) با هماهنگی و نظارت کارشناسان حفظ نباتات برای پیشگیری از خسارت احتمالی به ویژه در باغات مخلوط هلو و شلیل و نارنگی پیش رس ضروری است.

 

 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید