Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت ۲۰۰ میلیونی تولید  نشاء محصولات گلخانه‌ای در جنوب کرمان

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: باتوجه به نیاز و ظرفیت ۲۰۰ میلیونی تولید نشاء انواع محصولات گلخانه ای و کشت های فضای باز در منطقه از متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه احداث گلخانه تولید نشاء در جنوب کرمان استقبال می کنیم.

ظرفیت ۲۰۰ میلیونی تولید  نشاء محصولات گلخانه‌ای در جنوب کرمان
به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان، سعید برخوری رئیس سازمان در این خصوص اظهار کرد: یکی از مسائل  کشاورزی روز دنیا، ایجاد نهالستان و تولید نهال و نشاء در یک فضای پیشرفته و اختصاصی است.

برخوری با اشاره به ۲۵۰۰ هکتار سطح گلخانه های جنوب کرمان و روند توسعه  افزود :با توجه سطح زیر کشت گلخانه‌های منطقه قریب ۸۰ میلیون نهال محصولات گلخانه ای نظیر خیار، گوجه، بادمجان و فلفل و همچنین جایگزین کردن روش کاشت نشاء بجای بذر در کشت های فضای باز  مورد نظر بوده  که  سطح مورد نیاز برای تامین نهال منطقه قریب ۱۰ هکتار می باشد که در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون نهال محصولات گلخانه ای در منطقه تولید که با سطح مورد نیاز فاصله بسیار زیادی دارد.

رییس سازمان با بیان این مطلب که قریب ۲۰۰ میلیون مجموع ظرفیت تولید نهال انواع محصولات درجنوب کرمان می باشد اعلام کرد: از متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه احداث گلخانه تولید نشاء در منطقه استقبال و آماده اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان هستیم.

منصور شریف مدیر امور باغبانی سازمان با اشاره به مزایای استفاده از نشاء به جای استفاده از کاشت بذر به صورت  مستقیم گفت: یکنواختی در جوانه زنی بذور و رشد نشا  ،پیش رس کردن محصول، افزایش طول دوره رشد ،افزایش عملکرد، کنترل بیشتر بیماری‌ها و آفات ،صرفه جویی در مصرف آب، کاهش مصرف سموم و حفاظت از محیط زیست از مهم‌ترین مزایای استفاده از نشاء  است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید