Iranian Agriculture News Agency

پیشنهاد تشکیل بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی در خراسان رضوی

جلسه کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی با حضور رئیس مرکز پژوهشگاه بیوتکنولوژی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یکشنبه شانزدهم شهریورماه دراتاق جلسات برگزارشد.

پیشنهاد تشکیل بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، در این جلسه ابتدا آقای غیبی نماینده سازمان در حوزه نوآوری و توسعه کسب و کارهای نوپا ، ضمن بیان وظایف مراکز نوآوری ، طرح پیشنهادی خود را درخصوص شکل گیری این مراکز تشریح کرد.

سپس معاون رئیس مرکز پژوهشگاه بیوتکنولوژی گزارشی از  توانمندی‌ها و طرح‌های اجرا شده  و دستاورد های این مرکز را ارائه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در این جلسه اظهار داشت: ماباید ظرفیت و توانمندی پزوهشگاه نوآوری و شعبات آن در کشور را  برای مدیرا ن عامل  تشکلها و اتحادیه ها و کشت و صنعتها ، معرفی کنیم.

محمد رضا اورانی افزود: بسیاری از مراکز  تولیدی ما در صنایع تبدیلی ، اموردام و طیور ، زراعت و باغبانی میتواند پایلوتی برای این پژوهشگاه باشد تا یک همکاری دوجانبه در این رابطه صورت گیرد.

وی پیشنهاد  نمود که یک بانک اطلاعاتی از فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی تشکیل شده و سرمایه گذارانی که علاقمند به سرمایه گذاری  در زمینه  تجاری سازی در رابطه با  پژوهش ها می باشند شناسایی و معرفی گردند.

رئیس مرکز پژوهشگاه بیوتکنولوژی نیز در این جلسه گفت: این پژو هشگاه زائیده انقلاب اسلامی است و  از نظر علمی حرف اول را در منطقه می زند و در دنیا دارای جایگاه است .

خانم خوش خلق سیما  با اشاره به موفقیت پژوهشگاه بیوتکنولوژی در ایجاد فن آوری های تولید دارو در گیاه و مهندسی ریشه در گیاهان ، گفت:  باید بین فن آوریهای تولید شده فاصله ایجاد نشود تا در رابطه با تولید فن آوری ،  با دنیا فاصله نداشته باشیم.

وی ابراز امیدواری نمود که  مرکز تحقیقات کشاورزی ، دانشگاهها و سایر مراکز مرتبط با بخش کشاورزی  ، مجموعه نوآوری در خراسان رضوی را در پیشبرد اهدافش ، یاری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید