Iranian Agriculture News Agency

طرح گندم بنیان داراب عنوان برتر ملی کسب کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: طرح تحقیقاتی و ترویجی گندم بنیان داراب در اولین سال زراعی اجرا 98-97 با کسب 34 امتیاز به عنوان طرح نمونه و برتر کشوری انتخاب شده است.

طرح گندم بنیان داراب عنوان برتر ملی کسب کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد رضا صالحی با بیان اینکه طرح افزایش عملکرد گندم و بهره وری نظام های زراعی گندم بنیان یک برنامه پنج ساله است، تصریح کرد: اجرای این طرح منجر به افزایش 30 درصدی عملکرد مزارع و رسیدن به میانگین تولید 8750 کیلو گرم در هر هکتار شد.

به گفته وی؛ این طرح در اراضی داراب برای دومین سال نیز اجرا به نحوی که در شیوه کشت روی پشته های عریض و بی خاک ورزی گندم، تمامی عملیات کاشت، داشت و برداشت آن به صورت کاملا مکانیزه انجام شده است.

او با اشاره به اینکه با توجه به سیاست های ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توجه به کشاورزی حفاظتی به عنوان یکی از اولویت های این سازمان است، ابراز کرد: در سال دوم اجرای طرح، فاز توسعه آن مد نظر قرار گرفت و تغییر آرایش کشت به این روش در سطح 1400 هکتار از اراضی شهرستان اجرا شد.

صالحی بیان کرد: تغییر آرایش کشت، افزایش ماده آلی خاک، افزایش راندمان آبیاری، کاهش بذر مصرفی، سهولت عملیات کاشت، داشت و برداشت و کاهش هزینه های تولید، مهم ترین مزایای اجرای طرح گندم بنیان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید