Iranian Agriculture News Agency

خام فروشی چالش حوزه کشاورزی

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خام فروشی را چالش حوزه کشاورزی دانست و گفت: با وجود اینکه ۹۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان وجود دارد اما اثر گذار نبوده است و بخش زیادی از محصولات این استان بدون فراوری خام به فروش می رسد که ارزش افزوده ای ندارد.

خام فروشی چالش حوزه کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور گفت: این استان باید در تولید گوشت قرمز به قطب تبدیل شود اما بخش زیادی از دام های استان به صورت زنده از این خطه خارج می شود.

وی اظهار کرد: کشاورزان مظلوم ترین قشر هستند با وجود اینکه در این سال ها هزینه های تولید بسیار افزایش یافته است اما محصولات آنان با قیمت کمتری به فروش می رسد، خرید تضمینی نیز پاسخگوی هزینه های آنان نیست.

وی با بیان اینکه تولید برای کشاورز و دام دار هزینه های زیادی در بر دارد افزود: برای سال زراعی آینده قیمت خرید محصولات کشاورزی که به صورت تضمینی خرید می شود باید افزایش یابد در غیر اینصورت با چالش و امنیت غذایی مواجه خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از وضعیت نابسامان کشاورزی در استان انتقاد کرد و گفت: هم اکنون در تمامی بخش های کشاورزی با مشکل مواجه هستیم، کشاورزان و بهره برداران با مشکلات اساسی مواجه هستند.

حسین پور از وضعیت سرمایه گذاری، ارایه وام و تسهیلات و دریافت مجوزها نیز انتقاد کرد و افزود: نباید این روند سخت گیرانه و طولانی باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید