Iranian Agriculture News Agency

طی شش ماه نخست سال جاری :

وقوع آتش‌سوزی در 115 هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از وقوع 7 فقره آتش‌سوزی گسترده به مساحت 115 هکتار از ابتدای امسال تاکنون در اراضی ملی استان خبر داد.

وقوع آتش‌سوزی در 115 هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری

حسن عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در شهرکرد از وقوع هفت فقره آتش‌سوزی گسترده به مساحت 115 هکتار از ابتدای سال تاکنون در اراضی ملی استان خبر داد و گفت: این میزان آتش‌سوزی با تلاش مأمورین یگان حفاظت اطفاء شد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین امسال 20 مورد آتش‌سوزی جزئی در 9.41 هکتار از اراضی استان رخ داده که با مشارکت مردم و جوامع محلی خاموش شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال هیچ‌ اعتباری از مدیریت بحران استان به پیشگیری از وقوع حریق اختصاص داده نشده است، عنوان کرد: شهرستان‌های لردگان، بروجن، اردل، کوهرنگ و کیار در معرض بیشترین آسیب از آتش‌سوزی‌های امسال بودند.

عسگری اضافه کرد: امسال 90 نفر نیروی شرکتی به علاوه 20 نفر از نیروهای یگان حفاظت جهت گشت و مراقبت در همه شهرستان‌ها آماده‌باش هستند.

وی افزود: این تعداد با توجه به اعتبارات موجود است و اگر می‌توانستیم از نفرات بیشتری استفاده کنیم صددرصد نتیجه بهتری حاصل می‌شد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با توجه به خنک شدن هوا پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آتش‌سوزی دیگری نداشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید