Iranian Agriculture News Agency

استقرار امنیت غذایی بر پایه نوآفرینی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: توسعه بر پایه نوآوری و رسالت خطیر استقرار امنیت غذایی بر پایه نوآفرینی اتفاق می افتد در این راستا از شرکت های دانش بنیان، ظرفیت آی تی و تفکر نو کمک بگیرید.

استقرار امنیت غذایی بر پایه نوآفرینی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست با مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس، با بیان اینکه یکی از رویکردهای نظام این بوده که ۲۵ درصد از اقتصاد را در قالب تعاونی ها شکل دهد، تصریح کرد: تشکل ها باید ارکان شرکت خودشان بدون دخالت بخش دولتی تعیین کنند و اعضای تشکل ها باید باور کنند که تعیین کننده سرنوشت خودشان هستند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی، اظهار کرد: تشکل ها؛کشت قراردادی، راه اندازی صنایع فرآوریی ، سردخانه و تشکیل زنجیره های تولید را در دستور کار قرار دهند.

قاسمی به مشکل کمبود سرمایه کشاورزان نیز اشاره کرد و افزود: به منظور حل مشکل تولید، پیشنهاد می شود تعاونی ها با استفاده از ظرفیت صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و یا تعامل با بانک؛ کشاورز کارت را فعال کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  ابراز کرد: در تشکیلات بخش خصوصی باید این تفکر حاکم شود که با هم افزایی دارایی و امکانات، پروژه های بزرگتر انجام شود و مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس  این تفکر را دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: به منظور تحقق از تولید به مصرف،جلوگیری از ضایعات و عرضه مستقیم؛ غرف شبکه تعاون روستایی در بازارچه ها راه اندازی شود.

او می گوید: فروشگاه های زنجیره ای تعاون روستایی در استان فارس از قدیم فعالیت داشتند، توصیه می شود با مطالعه و برنامه ریزی این فروشگاه ها احیا شوند.

قاسمی با بیان اینکه تجربه کشورهای موفق دنیا در اقتصاد این است که امورات را از دولت متنزع و به بخش خصوصی اضافه کردند‌، گفت: در نشست با نمایندگان مجلس ذکر کردم  که از لایحه هایی که بخش خصوصی را قدرتمند تر می کند، حمایت کنند و ملاک های تشخیص برای رای موافق و مخالف، تقویت بخش خصوصی و کاهش دخالت بخش دولتی باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید