Iranian Agriculture News Agency

جنوب کرمان رتبه اول آبیاری تحت فشار در کشور

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان در سه ماهه اول سال جاری رتبه اول آبیاری تحت فشار کشور را کسب کرد.

جنوب کرمان رتبه اول آبیاری تحت فشار در کشور
به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان، سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در جلسه تجلیل از کارشناسان آب و خاک سازمان که با حضور ذبیح الله اعظمی نماینده شهرستان های جیرفت و عنبرآباد و دکتر منصور شکر اللهی نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی ، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی و کارشناسان آب و خاک که در محل سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد اظهار کرد: بر اساس شاخص های توسعه بخش کشاورزی در سه ماهه اول امسال موفق شدیم رتبه اول آبیاری تحت فشار را در کشور کسب نماییم که این افتخار بزرگی برای منطقه است.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مراکز لجستیک بار در هفت شهرستان‌های جنوبی گفت: فلسفه راه اندازی مراکز لجستیک بار این است که محصولات منطقه در این مراکز تخلیه ، بسته بندی ، لیبل گذاری و با برند منطقه به سایر مناطق ارسال شوند، که در شهرستان جیرفت و عنبرآباد چند داوطلب جهت سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده اند که تعدادی از آنها در مرحله واگذاری زمین و اعطای تسهیلات هستند و پیگیر هستیم که در هر هفت شهرستان‌جنوبی نیز این اتفاق بیفتد.

برخوری افزود: برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیاز به یک سری زیرساخت‌ها میباشد که از جمله زیر ساخت‌های بسیار مهمی که در توسعه منطقه و جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی تاثیرگذار است بحث پیگیری فرودگاه و خط آهن و کاهش هزینه‌های حمل و نقل محصولات کشاورزی کشاورزی جنوب  و رفع مشکلات صادرات محصولات منطقه است.

وی همچنین ضمن گلایه از وزارت نیرو به دلیل تعدیل پروانه چاه های کشاورزی منطقه خطاب به نمایندگان هفت شهرستان‌ جنوبی پیگیری رفع این مشکل کشاورزان را خواستار شد.

در ادامه منصور شکراللهی نماینده پنج شهرستان‌ جنوبی کهنوج ، فاریاب، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان مسائل و مشکلات بخش کشاورزی منطقه عنوان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک و خاص منطقه جنوب کرمان و نزدیکی به بنادر ما می‌توانیم از ظرفیت و پتانسیل‌های ویژه این منطقه استفاده بهینه کنیم .

شکراللهی با اشاره به پیگیری اختصاص اسکله ویژه صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان در سواحل خلیج فارس تاکید کرد: مسائل و مشکلات کشاورزی منطقه در بحث‌ زیرساخت ها و مسائل کلان و ملی  نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنند ولی برای رفع مشکلات خرد و جزئی بخش کشاورزی نظیر کود و بذر و غیره باید  مدیران حداکثر تلاش خود را برای رفع دغدغه های کشاورزان منطقه انجام دهند تا  نمایندگان فرصت پیگیری مسائل زیربنایی و بسیار کلان را داشته باشند.

در این نشست اعظمی اعظمی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل و مشکلات بخش کشاورزی منطقه از بالا رفتن قیمت نهاده‌های کشاورزی و افزایش هزینه‌های تولید  اظهار گلایه‌مندی و عنوان کرد : این موضوع را از طریق مجلس شورای اسلامی  به وزارت جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت تذکر می‌دهیم.

اعظمی اظهار کرد: یکی از مواردی که می تواند به تولید کنندگان منطقه  کمک کند پیگیری رفع مشکلات و موانع  صادرات محصولات کشاورزی می باشد که برای اولین بار میز خرما در کشور برگزار شد و تصمیمات بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید