Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

کشت پاییزه در 165 هزار هکتار از مزارع استان مازندران/ توزیع 2 برابری بذر شبدر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت پاییزه در مازندران با محوریت کشت محصولاتی مانند گندم، جو، کلزا، علوفه و سبزی و صیفی‌جات است.

کشت پاییزه در 165 هزار هکتار از مزارع استان مازندران/ توزیع 2 برابری بذر شبدر

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مجید بهادری درباره شرایط کشت محصولات پاییزه در استان مازندران گفت: کشت پاییزه در مازندران با محوریت کشت محصولاتی مانند گندم، جو، کلزا و سبزی و صیفی‌جات است.

وی با بیان اینکه مازندران امسال متعهد شد 55 هزار هکتار از مزارع خود را به کشت گندم آبی و دیم اختصاص دهد، ادامه داد: 30 هزار هکتار از مزارع کشاورزی مازندران به زیرکشت جو خواهد رفت کشت و این محصول برای تامین علوفه است و به عنوان محصولی است که در فصل پاییز در استان قابلیت کشت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: کشت کلزا برای تامین دانه‌های روغنی و طرح خوداتکایی تامین روغن مورد نیاز کشور انجام خواهد شد که برنامه‌ریزی امسال در استان 30 هزار هکتار است که 20 هزار هکتار در اراضی خشکه‌زاری و 10 هزار هکتار در اراضی شالیزاری کشت خواهد شد.

بهادری درباره کشت علوفه در استان مازندران گفت: تاکنون 500 تن بذر مورد نیاز شبدر در استان تامین شد و رقم خوبی است چراکه سال گذشته 250 تن بذر شبدر تامین شده بود و امسال به دو برابر افزایش پیدا کرد تا کشاورزان و دامداران در تامین بذر مورد نیاز خود مشکلی نداشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: پیش بینی می شود امسال 25 هزار هکتار از مزارع استان به کشت شبدر اختصاص یابد.

وی بیان کرد: امسال 20 هزار هکتار انواع محصولات سبزی و صیفی شامل کاهو، اسفناج و سبزیجات برگی در مزارع خشکه‌زاری و شالیزاری مازندران کشت خواهد شد و نیاز سبزی و صیفی استان را مرتفع خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید