Iranian Agriculture News Agency

در نشست خاوازی با نیکزاد اتخاذ شد؛

تصمیمات جدید برای حمایت از فرآوری و صادرات زعفران

در نشست امروز نایب رئیس مجلس با وزیر جهاد کشاورزی، ۶۰ تن زعفران خرید حمایتی توسط این وزارتخانه از زعفران کاران تعیین تکلیف شد.

تصمیمات جدید برای حمایت از فرآوری و صادرات زعفران

به گزارش ایانا از خانه ملت، در نشستی که امروز (چهارشنبه 19 شهریور) با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و برخی از صادرکنندگان و زعفران کاران پیرامون حل مشکلات و مسائل زعفران کاران در کشور برگزار شد، محورهایی تعیین و مصوب شد که عبارتند از:

- میزان 60 تن زعفرانی که توسط وزارت جهاد کشاورزی خرید حمایتی شده، صرفاً صادر شده و به بازار داخلی عرضه نشود.

- قیمت کارشناسی عرضه این زعفران در کمیته سه جانبه متشکل از کارشناس رسمی دادگستری به عنوان نماینده تعاون روستایی، نماینده اتحادیه صادرکنندگان و کارشناس رسمی دادگستری به عنوان داور مرضی الطرفین تعیین خواهد شد.

- صادرکنندگان متناسب با زعفران دریافتی، ضمانت بانکی در اختیار تعاون روستایی قرار می دهند.

- با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی تبلیغ رایگان زعفران در شبکه های برون مرزی صداوسیما انجام می شود.

- با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی تعهد ارزی بازگشت ارز حاصل از صادرات، امکان استفاده جهت واردات نهاده های کشاورزی را خواهد داشت.

- کاهش یا افزایش قیمت زعفران صادراتی تاثیری در تعهدات صادرکنندگان نخواهد داشت و ایشان ملزم به رعایت قیمت تعیین شده و تعهدات خود هستند.

- جهت خرید 500 دستگاه خشک کن، 500 فقره وام 10 میلیون تومانی با کارمزد 6 درصد به تشخیص و معرفی نمایندگان مجلس در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

- همه مصوبات منوط به تایید سازمان بازرسی کل کشور حداکثر تا 10 روز می باشد.

- طی 15 روز آینده جلسه ای در کمیسیون کشاورزی متشکل از این کمیسیون، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون سیاست های کشور در بخش زعفران تشکیل می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید