Iranian Agriculture News Agency

مهر تایید بر خودکفایی گندم؛

نماینده مردم تهران از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع شد

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوالات مردم نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی راهی بهارستان شد.

نماینده مردم تهران از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع شد

به گزارش خبرنگار ایانا، صبح امروز در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، سئوالی از سوی علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره علت حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم از سال ۹۴ و انحصار واردات گندم مطرح شد که با پاسخ وزیر جهاد کشاورزی  این نماینده مجلس، قانع شد.

خضریان سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی درباره نحوه اجرای طرح خودکفایی گندم اینگونه مطرح کرد که اصل‌های سوم و چهل و سوم قانون اساسی بر لزوم خود کفایی در کشاورزی تاکید دارد که با افزایش محصولات کشاورزی، دامی و صنعتی نیازهای کشور تامین شود.

وی ادامه داد:  خودکفایی در کشاورزی می‌تواند کشور را از واردات بی‌نیاز کند و امنیت عذایی برای کشور بسیار مهم است، همه مسئولان کشور و به ویژه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی توجه کنند که کشاورزی از اساسی ترین محورهای توسعه در کشور است و پایه و زیربنا است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید از کشاورزی و تولیدگران این بخش حمایت کنیم؛ کشاورزی در ایران که و در جهان بسیار مهم است و در کشورهای توسعه یافته در این باره به صورت جدی عمل می کنند.

خضریان با تاکید بر اینکه گندم از محصولات اساسی کشاورزی است، یادآور شد: دولت شعار خودکفایی میدهد اما در عمل در این زمیه خودکفا نیستیم و این در حالی که رهبر انقلاب در فرمایشات خود در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام، خودکفایی را بسیار مهم دانسته‌اند.

پس از ارائه پاسخ از سوی وزیر جهاد کشاورزی، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اعلام کرد که از پاسخ های کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی قانع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید