Iranian Agriculture News Agency

ثبت اسامی ۶۶ هزار بهره‌بردار چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع اطلاعات کشاورزی

دیر هماهنگی و ترویج جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ساماندهی اطلاعات بخش کشاورزی گفت: اطلاعات ۶۶ هزار بهره‌بردار کشاورزی استان در سامانه جامع اطلاعات کشاورزی ثبت شده است.

 ثبت اسامی ۶۶ هزار بهره‌بردار چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع اطلاعات کشاورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در استان چهارمحال و بختیاری، سیروس بیک‌بکان اظهار کرد: اطلاعات این تعداد بهره‌بردار توسط ۱۶۰ نفر کارشناس پهنه فعال در ۲۸ مرکز خدماتو یک خانه ترویج در استان جمع‌آوری و ثبت شده است.

وی افزایش عملکرد و بهره‌بروری در کشاورزی را یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه برشمرد و افزود: اطلاعات بهره‌برداران در زمینه‌های زراعی، باغی، شیلات، گلخانه و قارچ در سامانه تعریف شده است، ولی اطلاعات مربوط به بخش دام با توجه به اینکه هنوز این قسمت در سامانه فعال نیست، وارد نشده است.

مدیر هماهنگی و ترویج جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به طور تقریبی در همه استان پهنه هر کارشناس مشخص شده است، تصریح کرد: کارشناسان براساس پهنه تعریف‌شده برای آنها علاوه بر وارد کردن اطلاعاتی مانند سطح زیر کشت و محصول نیازهای آموزشی بهره‌برداران را نیز شناسایی و بر حسب ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کنند.

بیک‌بکان با اشاره به اینکه توزیع نهاده‌ها، استفاده از بذور و الگوی کشت را می‌توان از طریق این سامانه انجام داد، بیان کرد: حدود  ۲۰ درصد تولیدکنندگان استان عملکرد عالی دارند، هدف این است که بتوان با انتقال دانش و اطلاعات زمینه ارتقای دیگران را نیز برای بهبود عملکرد در بخش کشاورزی بالا ببرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید