Iranian Agriculture News Agency

۱۸ هزار تن کود کشت پاییزه در خراسان شمالی توزیع می‌شود

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: در آستانه آغاز فصل کشت پاییزه ۱۸ هزار تن کود اوره بین کشاورزان استان توزیع می‌شود.

۱۸ هزار تن کود کشت پاییزه در خراسان شمالی توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محسن نظام دوست گفت: تدارک لازم برای تامین کشت پاییزه مورد نیاز استان صورت گرفته است و ماهانه به تناسب نیاز کشاورزان،  در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی افزود: علاوه بر کود اوره مورد نیاز، اکنون ۲ هزار تن کود فسفاته و سه هزار تن کود پتاسه سهمیه استان نیز ذخیره سازی شده که به مرور بین کشاورزان توزیع می شود.

وی اظهار کرد: قیمت کود اوره نسبت به قبل تغییری نیافته، اما قیمت کود فسفاته و پتاسه با توجه به وارداتی بودن آن، چند برابر افزایش یافته است که نرخ مصوب این ۲ نوع کود از طریق شورای تنظیم بازار و دفتر ریاست جمهوری ابلاغ می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد نیاز کودی بخش کشاورزی را انواع فسفاته و پتاسه دربرمی گیرد و ۸۰ تا ۸۵ درصد دیگر کود مورد نیاز این حوزه به کود اوره اختصاص دارد.

نظام دوست گفت: پیش از این بهای هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود فسفاته و پتاسه به ترتیب ۸۵۰ هزار ریال و یک میلیون و ۱۸۰ هزار ریال بود که در چند روز اخیر این نهاده ها به چهار میلیون و ۳۵۰ هزار ریال و پنج میلیون ریال افزایش یافته است.

وی گفت: قیمت کود اوره نیز هم اکنون به ازای هر کیسه ۵۰ کیلوگرم ۵۵۰ هزار ریال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید