Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد

اجرای 44 فقره حکم قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از اجرای 44 فقره حکم قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز و بازگشت 192 هزار و 327 مترمربع اراضی کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید خبر داد.

اجرای 44 فقره حکم قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به تعداد زیاد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری که شناسایی و ثبت شد، گفت: با دستور مقام قضایی، 44 فقره احکام قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز باغی و زراعی در روستاهای تابعه مراکز جهاد کشاورزی پنبه زارکتی، هولار، تاکام، سمسکنده و اسفیورد شوراب این شهرستان اجرا شد و در روستاهای بالادست تا پایان این ماه شاهد اجرای باقی احکام خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: در این راستا، 192 هزار و 327 مترمربع از باغ ها و اراضی کشاورزی ساری که با تغییر کاربری غیرمجاز تفکیک و به دیوارکشی، بنا، محوطه سازی، دپوی مصالح، استخر و آلاچیق تبدیل شد، قلع و قمع و افراد مکلف به بازگرداندن آنها به حالت اولیه شدند.

پورفلاح با بیان اینکه سودجویان در صدد تغییر کاربری این اراضی برآمدند که با برخورد قانونی مراجع ذیربط از بسیاری از تغییر کاربری‌ها ممانعت شد، اضافه کرد: این رفع تصرف ها پس از شناسایی، گشت و صدور اخطاریه های قانونی توسط ماموران یگان حفاظت جهاد کشاورزی و در نهایت با اخذ مجوزات قضایی و همکاری سایر دستگاه های مربوطه در شهرستان ساری انجام شد.

وی تصریح کرد: با هدف تقویت ارتباط مردمی و برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی گشت های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متخلفان و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی هستند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید