Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۹ هزار تُن گوجه فرنگی در کردستان حمایتی خریداری شد

مدیر تعاون روستایی کردستان با اشاره به اینکه خرید حمایتی محصول گوجه ‌فرنگی از ۶ شهریور امسال در این استان آغاز شد، گفت: تاکنون ۹ هزار و ۶۰۰ تُن از این محصول توسط تعاون روستایی خریداری شده است.

بیش از ۹ هزار تُن گوجه فرنگی در کردستان حمایتی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندری،  از آغاز طرح خرید حمایتی کوجه‌فرنگی در استان خبر داد و اظهار کرد: عملیات خرید این محصول در استان از ششم شهریور آغاز شده و تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه قیمت خرید حمایتی هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۱۰ هزار ریال تعیین شده است، اضافه کرد: تاکنون ۹ هزار و ۶۰۰ تُن از این محصول در استان توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان با بیان اینکه این طرح خرید حمایتی با همکاری ۲ کارخانه رب گوجه‌فرنگی در استان در حال اجرا است، افزود: از مجموع محصول خریداری شده حدود هفت هزار تُن آن تحویل کارخانه روژین تاک و ۲ هزار و ۶۰۰ تُن هم تحویل کارخانه خرم دشت شده است.

اسکندری یادآور شد: از ۱۰ هزار ریالی که به ازای هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی به کشاورزان پرداخت می‌شود هشت هزار ریال آن سهم کارخانه‌های مذکور و ۲ هزار ریال آن هم یارانه دولتی است که تعاون روستایی آن را پرداخت می‌کند.

وی تاکید کرد: این طرح به منظور حمایت از گوجه‌فرنگی کاران و جلوگیری از ضرر و زیان آنها از سال گذشته در استان‌هایی که تولیدکننده این محصول هستند، به مرحله اجرا در آمده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته است.

حیدر مرادی اضافه کرد:‌ پیش بینی می‌شود با میانگین برداشت ۵۵ تُن در هر هکتار، بهره‌برداران استان حدود ۶۹ هزار تُن از این محصول امسال برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید