Iranian Agriculture News Agency

خریداری 20 هزار تن گندم در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۰ هزار تن گندم در ۹ شهرستان خراسان جنوبی خریداری شد، گفت: تاکنون بیش از ۴۷۴ میلیون ریال به گندمکاران استان در راستای اجرای طرح خرید تضمینی گندم پرداخت کرده ایم.

خریداری 20 هزار تن گندم در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی گفت: از ابتدای خردادماه تاکنون 15 مرکز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کردند و تا زمانی که گندم برای فروش وجود داشته باشد خرید تضمینی گندم ادامه دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون حدود 20 هزار تن گندم در 9 شهرستان خریداری کردیم، اظهار کرد: از این تعداد 13 هزار و 870 تن گندم توسط مراکز تعاون روستایی و پنج هزار و 900 تن گندم توسط شرکت غله استان تاکنون در خراسان جنوبی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خرید تضمینی گندم به میزان 2 هزار و یکصد و 94 تن مربوط به شهرستان طبس بوده است، ادامه داد: کمترین خرید تضمینی گندم در شهرستان درمیان صورت گرفته است و تمامی مراکز خرید تضمینی گندم آمادگی لازم را در سراسر استان برای خرید این محصول دارند.

قوسی بیان کرد: خرید تضمینی به منظور حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضرر وزیان کشاورزان صورت می گیرد و دولت موظف است هر سال خرید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم، برنج، جو، ذرت و غیره را تضمین نموده و حداقل قیمت خرید تضمینی را اعلام و نسبت به خرید آن اقدام نماید.

 وی در پایان اظهار کرد: تاکنون بیش از 474 میلیون ریال به گندمکاران خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح خرید تضمینی گندم پرداخت کرده ایم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید