Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح پلمپ قرنطینه محصولات صادراتی در استان کرمان

مدیر حفظ نباتات استان کرمان گفت: محموله های مختلف گیاهی صادراتی، خطر بالایی در احتمال آلودگی به آفات و بیماریهای گیاهی در طول مسیر حمل و انتشار این عوامل در طول این مسیر دارند.

اجرای طرح پلمپ قرنطینه محصولات صادراتی در استان کرمان

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، طاهری گفت: در صورت عدم پلمب محموله های گیاهی صادراتی در گمرک اظهار کننده حتی در صورت بازدید و بررسی‌های میدانی و آزمایشگاهی، نیاز به انجام بازدید مجدد در گمرک خروجی جهت صدور گواهی بهداشت گیاهی می باشد، که این موضوع منجر به بروز مشکلاتی در زمینه صادرات مانند انجام دو بار بازدید محموله های گیاهی صادراتی هم در گمرک اظهار کننده و هم در گمرک خروجی، افزایش تراکم کار در گمرکات خروجی کشور و طولانی تر شدن زمان صادرات میشود.

وی افزود: از این رو سازمان حفظ نباتات کشور تصمیم به پلمب قرنطینه ای برای محموله ای گیاهی صادراتی نموده که در گمرک اولیه پلمب نگردیده و در مسیر سبز وزرد قرار می گیرند.

طاهری خاطرنشان کرد: این طرح در استان کرمان نیز با پیگیریهای مستمر جهت ساخت پلمب و اجرایی شدن طرح و هماهنگی با اداره کل گمرکات استان کرمان و سیار ارگانهای ذیربط انجام و از اول شهریور ماه توسط تمامی مراکز قرنطینه استان عملیاتی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید