Iranian Agriculture News Agency

عضویت 1268 نفر در صندوق خرد روستایی شهرستان دامغان

مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن شهرستان دامغان از فعالیت 11 صندوق خرد روستایی در روستاهای جنوب این شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار و 268 نفر از روستائیان عضو این صندوق‌ها هستند.

عضویت 1268 نفر در صندوق خرد روستایی شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، طاهره باقر نژاد اظهار کرد: صندوق‌های خرد روستایی دامغان دارای 112 گروه است که از بدو تأسیس تاکنون به 268 نفر از اعضا این صندوق تسهیلات کم‌بهره پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه کنونی صندوق‌های خرد روستایی شهرستان دامغان که زیرمجموعه پروژه تعمیم ترسیب کربن قرار دارند رقمی معادل دو میلیارد و 413 میلیون و 305 هزار ریال است.

مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن شهرستان دامغان با اشاره به اینکه تاکنون 85 فقره تسهیلات پرداختی اعضا با پرداخت اقساط تسویه شده است افزود: تسهیلات پرداخت‌شده به اعضا صندوق خرد روستایی دامغان رقمی معادل 4 میلیارد و 560 میلیون و 20 هزار ریال است.

باقر نژاد تصریح کرد: هدف پروژه تعمیم ترسیب کربن در سطح منطقه‌ای و روستاهای محروم و کمتر توسعه‌یافته، بهبود شاخص توسعه انسانی مردم منطقه، توانمندسازی گروه‌های توسعه و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر است.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب مهارت‌های اشتغال با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره داشت و افزود: دوره‌های آموزشی مهارتی خیاطی در روستاهای شیمی و رشم، بهداشت پوست و مو و تراش سنگ‌های زینتی در روستای حسینان و کیف دوزی مقدماتی و پیشرفته در روستای معلمان همگی در جنوب شهرستان دامغان با مشارکت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران برگزار شد.

مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن دامغان گفت: بیش از 35 دوره آموزشی با همکاری سایر ارگان‌ها باهدف اصلاح روش‌های دامداری و انتخاب دام‌های پربازده، زنبورداری، قالی‌بافی در سطح روستاهای هدف اجرای پروژه‌های تعمیم ترسیب کربن دامغان برگزار شد.

پروژه تعمیم ترسیب کربن در دامغان از سال 1392 با پیشنهاد دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان ملل متحد آغاز شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید