Iranian Agriculture News Agency

طرح اصلاح و احیای مراتع استان سمنان در سطح بیش از پنج هزار هکتار اجرا شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و مدیریت پایدار مراتع در بیش از 5 هزار هکتار از مراتع این استان از محل صندوق توسعه ملی انجام شد.

طرح اصلاح و احیای مراتع استان سمنان در سطح بیش از پنج هزار هکتار اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اصغر جلالی اظهار کرد: عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و مدیریت پایدار مراتع در بیش از 5 هزار هکتار از مراتع این استان طی سال‌های 97 و 98 از محل صندوق توسعه ملی انجام شد.

وی افزود: پروژه‌های کپه کاری و بذرپاشی با گونه‌های پایه مانند سکاله، درمنه، سالسولا ریجیدا و قره یونجه جهت اصلاح و توسعه مراتع در سطح 5000 هکتار و عملیات بیومکانیکی کنترل فارو در سطح 100 هکتار به همراه بذرپاشی با مشارکت بهره‌برداران و مرتع‌داران ییلاقی و قشلاقی به اجرا درآمده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: به‌منظور ارتقای پوشش حفاظتی با تأکید بر جلوگیری از ورود دام غیرمجاز و تعلیف بی‌رویه دام عملیات حفاظت و قرق در سطح چهار هزار و 800 هکتار از عرصه‌های کپه کاری و بذرپاشی شده به اجرا درآمده که در افزایش علوفه مراتع بسیار مؤثر بوده است.

جلالی گفت: به‌منظور کاهش فشار دام به مراتع و پراکنش مناسب و متوازن آب در سطح مراتع، 66 دستگاه آبشخور دام تهیه و توزیع شد و در همین راستا 8 دهنه چشمه نیز بازسازی و مرمت شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید