Iranian Agriculture News Agency

اجرای پروژه‌ سیستم‌های نوین آبیاری در میامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از اجرای پروژه‌ سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان خبر داد.

اجرای پروژه‌ سیستم‌های نوین آبیاری در میامی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اصغر محمدی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلی دولت در زمینه بهینه‌سازی و افزایش راندمان مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی با هدف پیشبرد اهداف و ترغیب کشاورزان برای تجهیز مزارع خود به سیستم‌های نوین آبیاری تسهیلات در قالب یارانه بلاعوض دولتی اعطا می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر و در سیستم سنتی، راندمان آبیاری حداکثر 45 درصد است که با تغییر روش آبیاری به سیستم آبیاری بارانی این عدد به 75 درصد ارتقا می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به مزایای سیستم‌های نوین آبیاری افزود: ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب در این سیستم آبیاری، هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت نیز کاهش چشمگیری داشته و با کوتاه کردن دور آبیاری راندمان تولید نیز به دو برابر افزایش خواهد یافت.

محمدی با بیان اینکه هم‌زمان با هفته دولت 15 پروژه به ارزش 19 میلیارد و 397 میلیون و 900 هزار تومان در حوزه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میامی افتتاح شد تصریح کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های سرمایه‌گذاری (امور دام) و امور فنی و زیر بنایی در این شهرستان بود.

وی افزود: از این میزان تعداد 3 پروژه مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری (امور دام) به ارزش 12 میلیارد و 600 میلیون تومان و تعداد 12 پروژه مربوط به امور فنی و زیر بنایی (سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار، انتقال آب و لایروبی قنوات) به ارزش 6 میلیارد و 797 میلیون و 900 هزار تومان بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی همچنین از اجرای پروژه سیستم آبیاری نوین در این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه بهینه‌سازی مصرف آب با اجرای سیستم آبیاری نوین- بارانی (سنتز لینیر) در بخش مرکزی شهرستان میامی در سطح 132 هکتار با ارزش 21830 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید