Iranian Agriculture News Agency

علی کرد خبر داد:

راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی در خوزستان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشارزی خوزستان از راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی در استان خبر داد.

راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، علی کرد مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه طرح سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) گفت: پس از اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی، سامانه‌های متفاوتی در چند سال اخیر راه اندازی شده است که طرح سیاک نیز در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک  راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در نظام نوین ترویج تاکید شده جهت استانداردسازی به ازای حداقل دو نفر مروج باید یک سیستم رایانه‌ای وجود داشته باشد که این امر در استان خوزستان بالاتر از حد استاندارد نیز می‌باشد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشارزی خوزستان در ادامه تصریح کرد: اگر اطلاعات بهره‌بردار در سامانه به صورت کامل و جامع وجود داشته و جانمایی‌ها به صورت صحیح انجام شود بر اساس آن توزیع نهاده‌ها، الگوی کشت و … نیز بهتر صورت می‌گیرد.

علی کرد همچنین اظهار کرد: سامانه سیاک مکمل سامانه پهنه‌بندی بوده و از این پس تمامی اطلاعات بهره‌برداران از سامانه سیاک استخراج و مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید