Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولید در واحد سطح و اشتغالزایی از اهداف اصلی شرکت شهرک‌های کشاورزی است

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان مرکزی گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه در بخش توسعه روستایی، تشکیل شرکت شهرک های کشاورزی با هدف بالابردن تولید در واحد سطح و ایجاد اشتغال، تکلیف شد؛ و اساسنامه آن در سال ۹۱ به تایید شورای نگهبان رسید و به هیات دولت ابلاغ شد

افزایش تولید در واحد سطح و اشتغالزایی از اهداف اصلی شرکت شهرک‌های کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان مرکزی گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه در بخش توسعه روستایی، تشکیل شرکت شهرک های کشاورزیبا هدف بالابردن تولید در واحد سطح و ایجاد اشتغال تکلیف شد؛ و اساسنامه آن در سال ۹۱ به تایید شورای نگهبان رسید و به هیات دولت ابلاغ شد.

وی افزود: شرکت شهرک‌های کشاورزی، عملا فعالیت خود را از نیمه دوم سال ۹۲ در تهران آغاز نمود؛ و به مرور که شعب استان های دیگر تشکیل شد، شعبه استان مرکزی نیز در سال ۹۴ شکل گرفت.

علی شریفی اظهار کرد: وظیفه مدیریت و پشتیبانی از زنجیره ی تولید کشاورزی در شهرک های کشاورزی، گلخانه ای، دامی و شیلاتی به عهده ی شرکت می باشد.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های کشاورزی با هدف هدایت، نظارت و توسعه شهرک‌های کشاورزی با فناوری نو و به منظور بهبود بهره وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه گذاری و کارآفرینی ایجاد شده است.

شریفی اظهار کرد: چشم انداز این اقدام، ایجاد فضای اطمینان بهش برای سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان با هدف تولید محصولات کشاورزی در محیط کنترل شده تولید تا سال ۱۴۰۴ می باشد.

وی تاکید کرد: مجتمع‌ها و شرکت‌های کشاورزی، محیط های کنترل شده ی تولید محصولات کشاورزی هستند که مشمول مکانی با محدودیت معین، مدیریت یکپارچه و هدفمند با رعایت ضوابط و معیارهای فنی برای استقرار مجموعه ای از واحدهای تولیدی کشاورزی و مدیریت زنجیره تامین هستند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان در ادامه به ضرورت تشکیل شرکت اشاره کرد و گفت: از جمله موارد ضرورت تشکیل شرکت شهرک‌های کشاورزی به شرح ذیل هستند:

۱- ایجاد مدیریت یکپارچه و هدفمند برای افزایش بهره وری از منابع محدود بخش کشاورزی .

۲- تدوین نظام بهره‌برداری متناسب برای اداره امور شهرک ها و مجتمع .

۳- هدایت و جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان .

۴- تامین منابع و تسریع و تسهیل در پرداخت منابع بانکی .

۵- تکمیل زنجیره های تولید از جمله ذخیره سازی یا انبار، سورتینگ، بسته بندی، فرآوری، حمل و نقل و بازرگانی .

۶- تسهیل در ارائه یافته‌های تحقیقی و فناوری‌های نوین به بهره برداران .

۷- کاهش قیمت تمام شده محصول در شهرک ها و مجتمع های کشاورزی از طریق استفاده مشترک از بسیاری امکانات و خدمات.

۸- امکان تولید محصولات سالم و ارگانیک در بستر مجتمع‌های کشاورزی .

۹- امکان حضور موثر در بازارهای داخلی و خارجی با توجه به میزان تولید محصول به لحاظ کمّی و کیفی .

شریفی در ادامه به احداث یک شهرک گلخانه ای در خنداب اشاره کرد و گفت: این شهرک با مساحت ۱۲ هکتار در حال انجام زیرساخت بوده که حدودا ۷۰ درصد پیش رفت دارد که با توجه به فراخوان های انجام شده، امید می رود به زودی به سرمایه گذاران متقاضی، واگذار شود.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی ما به عنوان مسئول شرکت، هدایت و حمایت است؛ که سرمایه گذار در بخش سازه ها و تجهیزات همکاری کند و در راستای اهداف دولتی به تولید ادامه دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید