Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ؛

634میلیارد ریال تسهیلات خط 8 مکانیزاسیون کشاورزی به استان قزوین تخصیص یافت

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : از محل اعتبارات ملی خط هشت مکانیراسیون کشاورزی بیش از 634 میلیارد ریال تسهیلات به استان قزوین تخصیص داده شده است .

634میلیارد ریال تسهیلات خط 8 مکانیزاسیون کشاورزی به استان قزوین تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در جلسه  کمیته فنی مکانیزاسیون کشاورزی این سازمان گفت: از این میزان تسهیلات تخصیص داده شده تاکنون  متقاضیان برای دریافت 440 میلیارد ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند که این تعداد نیز 225 متقاضی موفق به جذب  بیش از225میلیارد ریال تسهیلات خرید اداوات و ماشین آلات کشاورزی شدند .

 به گفته وی طی چند سال گذشته هیچ سالی  این میزان تسهیلات برای مکانیزاسیون  کشاورزی استان قزوین تخصیص داده نشده بود.

خمسه در ادامه یاد آور شد برای  ارتقا ضریب مکانیزاسیون استان امسال برای خرید  ۱۵ دستگاه کمباین به بانک عامل معرفی شدند و متقاضیان  در مرحله دریافت  تسهیلات هستند .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : همچنین در این راستا  ۲۳۰ دستگاه تراکتور برای نیمه دوم سال جاری  سهمیه شهرستان های استان تخصیص  داده شده است که بایستی شهرستان ها نسبت به جذب  این میزان  تسهیلات اقدام کنند .

وی در ادامه به طرح پلاک گذاری  اداوات و مااشین آلات کشاورزی اشاره کرد و یاد اور شد : در سال ۹۱ که این طرح آغاز شده تا کنون از ۵۸۹۴  دستگاه  اداوات و خود کردان های کشاورزی با  همکاری پلیس راهور پلاک گذاری شده است.

خمسه گفت : هم اکنون ۱۰۷۳۴ دستگاه  تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی موجود استان است که از این تعداد ۵ هزار و ۸۹۴ دستگاه  پلاک گذاری شده است .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود : هم اکنون ۴۸۴۰ دستگاه  ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک  است که از این میران ۴هزار و ۴۸۹ دستگاه  توسط پلیس راهور نسبت به صدور پلاک ثبتی اقدام خواهد شد .

خمسه در ادامه با قدر دانی از پلیس راهور در همکاری با این سازمان برای پلاک گذاری اداوات و ماشین آلات کشاورزی گفت : آخرین مهلت بخشودگی جرایم دیر کرد بیمه در طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی ۳۱ شهریور ما سال جاری که بهره برداران بایستی سریعا نسبت به پلاک گذاری ماشین الات کشاورزی خود  اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید