Iranian Agriculture News Agency

تجهیز بیش از 56 هزار هکتار اراضی کشاورزی کردستان به سیستم‌های نوین آبیاری

مدیر آب و خاک فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 56 هزار و 849 هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

تجهیز بیش از 56 هزار هکتار اراضی کشاورزی کردستان به سیستم‌های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فیروز احمدی در اولین جلسه ستاد استانی سامانه‌های نوین آبیاری که به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد: تا امروز 56 هزار و 849 هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده که در این میان سال‌های 96 و 84  به لحاظ تخصیص اعتبار سال‌های اوج بوده‌اند.

وی افزود: از آمار عنوان شده تا امروز آبیاری تحت فشار اراضی شهرستان قروه با 22 هزار و 412 هکتار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: درصد اراضی آبی تجهیزشده به سامانه‌های آبیاری 43.2 درصد بوده که شهرستان قروه با 81 درصد بیشترین سهم اجرا  را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه اذعان کرد: در حوزه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال 99، شهرستان کامیاران با 197 هکتار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

احمدی یادآور شد: یک هزار و 435 هکتار پروژه در دست اجراست که شهرستان سقز با 525 هکتار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته اظهار کرد: در سال 98 از 315 میلیارد ریال اعتبار مصوب مبلغ 178 میلیارد و 500 میلیون ریال جذب شده و شهرستان سقز با 56 میلیارد و 900 میلیون ریال بیشترین جذب اعتبار را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید