Iranian Agriculture News Agency

نظارت بر کمباین‌های فعال در جریان برداشت سال جاری در شهرستان اهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از نظارت بر کمباین های فعال در جریان برداشت سال جاری در شهرستان اهر خبر داد.

نظارت بر کمباین‌های فعال در جریان برداشت سال جاری در شهرستان اهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد اسدی گفت: امسال با حضور کارشناسان مراکز و مکانیزاسیون شهرستان نظارت کامل بر عملیات برداشت گندم توسط کمباین‌های فعال در این شهرستان صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه در جریان سال 1399با توجه به افزایش چشمگیر بارش های مناسب در این شهرستان افزایش تولیدات محصولات کشاورزی را شاهد بودیم که  بدنبال آن با برداشت قابل توجهی مزارع گندم شهرستان توسط کمباین های فعال  منطقه مواجه بودیم افزود: در این راستا  نظارت بر نحوه برداشت و کنترل عدم ریزش کمباین‌ها از یکسو ونظارت بر ضدعفونی به موقع کمباین ها توسط صاحبان آنها وقتی از روستائی به روستای دیگر تغییر مکان می‌دادند از اهم عملیات نظارتی کارشناسان این مدیریت بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر خاطر نشان کرد: با صدور کارت معاینه فنی  برای تعدا 65 دستگاه انواع کمباین های برداشت غلات و نظارت دوره ای در طی دوره برداشت غلات همچنین نمونه برداری از مزارع برای تعیین تلفات و ریزش کمباین ها و ریزش طبیعی مزارع، بر ارتقاء عملیات برداشت مزارع غلات و کلزا  شهرستان در سطح 48532 هکتار نظارت گردیده است.

اسدی گفت: با توجه به وجود 65 کمباین فعال و زمان برداشت از خرداد تا اوایل شهریور در مناطق مختلف این شهرستان نظارت مستمر و کارشناسی با حضور کارشناسان پهنه بندی و مکانیزاسیون شهرستان انجام پذیرفته است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید