Iranian Agriculture News Agency

افتتاح دفتر غیردولتی 1719 در روستای گرنگاه شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از افتتاح دفتر غیردولتی 1719 در روستای گرنگاه شهرستان اهر به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سال 99 خبر داد.

افتتاح دفتر غیردولتی 1719 در روستای گرنگاه شهرستان اهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد اسدی گفت: ضمن افتتاح 8 پروژه از طرحهای کشاورزی بمناسبت گرامیداشت هفته دولت در شهرستان، سایر طرحهای موجود نیز در حال اجرا است و امید آن می رود تا پایان پائیز امسال عده ای از  طرح‌ها به مرحله اتمام و بهره برداری کامل  برسد.

وی گفت: در طی سال 99 پروژه‌های شهرستان با نظارت کارشناسان این مدیریت که شامل بهسازی کانال‌های عمومی آبیاری گلخانه های کوچک مقیاس و یک گلخانه هیدروپونیک مکانیزه طرح وینلو هلند که برای اولین بار در شمال غرب کشور با تاسیسات و تجهیزات پیشرفته اجرا می شود به بهره برداری رسیده و افتتاح خواهد شد. 

اسدی ادامه داد: امسال برای تاسیس ۷ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در ۷ دهستان شهرستان اهر اقدام شده که تاکنون مجوز ۲ مرکز در دهستان‌های بزکش و قشلاق صادر شده است. مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی شرکت ۱۷۱۹ اهر  با ۱۲ نفر کارشناس کشاورزی در دهستان بزکش بخش اعظم وظایف غیرحاکمیتی (تصدیگری) بخش کشاورزی را تحت نظارت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام خواهد داد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر در آئین افتتاح مرکز خدمات کشاورزی روستای گرنگاه اهر گفت: جهادکشاورزی ۵۹ مورد خدمات به کشاورزان و بهره‌برداران ارائه می‌دهد و به منظور دسترسی سهل کشاورزان به خدمات، مراکز خدمات کشاورزی در قالب دولتی و غیردولتی در دهستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.  

وی ابراز کرد: راه‌اندازی مراکز غیردولتی خدمات کشاورزی در دهستان‌های شهرستان اهر با هدف جلوگیری از تحمیل هزینه و هدررفت زمان کشاورزان صورت می‌گیرد.  

 اسدی گفت: خدمات‌رسانی مستمر به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، ارائه خدمات ۵۹ گانه و توزیع بذر و کود از جمله انتظارات مورد نظر از مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید