Iranian Agriculture News Agency

افتتاح سه واحد گلخانه کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس در شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از افتتاح سه واحد گلخانه کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس در این شهرستان خبر داد.

افتتاح سه واحد گلخانه کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس در شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی صیادی در گفتگو با خبرنگاران گفت: همزمان با هفته دولت دو واحد گلخانه کوچک مقیاس و یک واحد گلخانه بزرگ مقیاس در روستاهای ارسی و اربطان شهرستان مرند با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی گفت: گلخانه کوچک مقیاس آلوئورا علی آقامحمدزاده در سطح 6 صدم هکتار (300 مترمربع) با آورده شخصی 220 میلیون ریال و تسهیلات بانکی 480 میلیون ریال با مجموع 700 میلیون ریال و گلخانه کوچک مقیاس سبزی و صیفی پورسلطان در سطح  6 صدم هکتار (300 مترمربع) با آورده شخصی 170میلیون ریال و تسهیلات بانکی 480 میلیون ریال با مجموع 650 میلیون ریال هر دو در روستای ارسی کشکسرای از توابع بخش مرکزی شهرستان و گلخانه بزرگ سبزی و صیفی جابر جوانمرد در سطح 3 دهم هکتار (3000 مترمربع) با آورده شخصی دو هزار و 500 میلیون ریال و تسهیلات بانکی نه هزار و 200 میلیون ریال واقع در روستای اربطان از توابع بخش یامچی شهرستان مرند است. 

صیادی شتاب توسعه گلخانه در سطح شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر سطح گلخانه شهرستان مرند 24 و نه صدم  هکتار است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند اظهار داشت: با بهره‌برداری از این وسعت فضای گلخانه‌ای، سطح گلخانه‌های شهرستان مرند از 24 و نه صدم هکتار به 25 و پنج صدم هکتار افزایش و زمینه اشتغال جدید برای حدود 300 نفر فراهم شده است.

وی بیان کرد: کشت گلخانه ای مزایای زیادی دارد که افزایش تولید در واحد سطح معادل ۱۰ برابر هوای آزاد، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت محصول تولیدی با کنترل دقیق و بهتر آفات و بیماری ها با روش های کنترل بیولوژیکی و کاهش مصرف سموم که باعث افزایش کیفیت محصول و افزایش صادرات و حفظ محیط زیست می شود از آن جمله است.

لازم به ذکر است تاکنون تعداد 43 مورد پروانه تاسیس و 48 مورد پروانه بهره برداری صادر شده و 5 هکتار در دست اقدام بوده که در آینده نه چندان دور به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است تعداد 2 واحد گلخانه ای به مساحت سه هزار و 500 مترمربع در حال احداث است که پیش بینی می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید