Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی از ضروریات بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی از ضروریات بخش کشاورزی این استان است .

صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی از ضروریات بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه فرعی تخصیص آب گلخانه‌ها و صنایع تبدیلی که با حضور زکی‌زاده مدیر کل امور اقتصادی ، مرتضی علیخانی مدیر کل جذب سرمایه گذاری استانداری قزوین، معاون شرکت آب منطقه‌ای قزوین و  معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: صنایع تکمیلی و تبدیلی  کشاورزی از مهمترین ضروریات بخش کشاورزی است و لازمه توسعه این بخش؛ حمایت همه جانبه تمام دستگاههای اجرایی به ویژه آب منطقه‌ای برای تخصیص آب است .

وی اظهار کرد: استان قزوین با ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود در زمینه کشاورزی؛ نیازمند جذب سرمایه گذار در بخش گلخانه و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است.

خمسه تصریح کرد : با توجه به هماهنگی انجام شده با استاندار  و مسوولین شرکت آب منطقه ای این استان ؛ انتظار می رود آب مورد نیاز متقاضیان  احداث گلخانه و صنایع کشاورزی استان تامین شود.

وی تاکید کرد : باید شرایط برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی  بویژه در واحدهای گلخانه و صنایع کشاورزی  آسانتر شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : براساس قانون؛ صدور مجوز برای صنایع مشترک بین جهاد کشاورزی و صنعت ، به جهاد کشاورزی واگذار شده که انتظار  می رود برای اینگونه واحدها  مساعدت بیشتری در تخصیص آب صورت پذیرد.

خمسه افزود : در راستای جذب سرمایه گذار ؛ به واحدهای گلخانه ای  هم  باید آب تخصیص داده شود تا بتوانند سرمایه گذار را جذب کرد.

وی تاکید کرد : درصدور مجوز  برای سرمایه گذار بایستی مهمترین اصل ؛ اهلیت شخص سرمایه گذار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با  اشاره به اینکه در تخصیص آب برای  سرمایه گذاری بخش کشاورزی بایستی با نگاه ویژه برای توسعه بخش نگریست، گفت : سیاست دولت و وزارت  جهادکشاورز ی، توسعه واحدهای گلخانهای است که برای تسهیل در امر سرمایه گذاری بسیاری از موانع رفع  شده تا سرمایه گذار تمایل بیشتری در  این  زمینه داشته باشد.

خمسه افزود : هم اکنون دارای  ۱۳هزار و ۵۰۰ هکتار باغ بارور  و دارای بهره برداری در استان هستیم  که اغلب این باغات دارای  توجیه اقتصادی نیز  است که متاسفانه  با آن چیزی که  متوالیان آب اعلام کرده  دچار مشکل می شوند که نیاز مبرم به تخصیص آب برای این باغات هستیم .

خمسه با تاکید بر برلزوم اهمیت برنامه ریزی مناسب برای حل مشکل باغات تحت شرب چاه های فرم یک، افزود: همچنین برای نجات این میزان باغ بهرهبردار نیازمند توجه جدی مسئولین بویژه استاندار ، دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس است تا با دستورالعمل و قوانین آب برای این باغات تخصیص داده شود .

وی با اشاره به طرح کاداستر اراضی کشاورری  و همکاری دوجانبه برای صدور سند برای این اراضی  گفت : اهمیت  کاداستر بخش کشاورزی  برای  تعیین مستنثیات و اراضی دولتی و همچنین سند دار شدن اراضی کشاورزی بهره برداران دو چندان می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید