Iranian Agriculture News Agency

تشکیل ستاد سامانه‌های نوین آبیاری در استان کردستان

مدیر آب و خاک فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تشکیل ستاد سامانه‌های نوین آبیاری در استان کردستان خبر داد.

تشکیل ستاد سامانه‌های نوین آبیاری در استان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فیروز احمدی  در اولین جلسه ستاد استانی سامانه های نوین آبیاری،که به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان وباحضور مدیر آب و خاک، معاونین ستادی و مدیران شهرستان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به 5دستور کار جلسه، گفت: تا امروز 56هزارو 849 هکتار از اراضی تجهیز به سیستم‌های نوین آبیاری اجراشده که در این میان می توان به سال‌های 96 و 84  به لحاظِ تخصیص اعتبار به عنوان سال‌های اوج نام برد.

وی افزود: از آمار عنوان شده تا امروز آبیاری تحت فشار اراضی شهرستان قروه با 22هزارو 412 هکتار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان  گفت: درصد اراضی آبی تجهیز شده به سامانههای آبیاری 43.2 درصد بوده که شهرستان قروه با  81 درصد بیشترین سهم اجرا  را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه اجرای سامانه های نوین آبیاری در سال 99، شهرستان کامیاران با 197هکتار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

فیروز احمدی  یادآور شد:1435 هکتار پروژه در دست اجراست که شهرستان سقز با 525 هکتار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته اظهار داشت :در سال 98 از 315میلیارد ریال اعتبارمصوب مبلغ 178میلیارد و 500میلیون ریال جذب شده و شهرستان سقز با 56میلیاردو 900میلیون ریال بیشترین جذب اعتبار را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید