Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

استان کردستان پیشرو در اجرای سیستم های نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: استان کردستان با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در بیش 43 درصد از اراضی آبی استان در رتبه های نخست کشوری قرار دارد.

استان کردستان پیشرو در اجرای سیستم های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری در جلسه ستاد استانی سامانه های نوین آبیاری که  باحضور مدیر آب و خاک، معاونین ستادی و مدیران شهرستان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: افزایش راندمان و بهره وری آب در انتقال و مصرف آب کشاورزی با اجرای سیستم های نوین آبیاری به عنوان یک اولویت مهم انجام شده و ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروزه با اجرای سیستم های نوین آبیاری در 43 و 2 دهم درصد از اراضی آبی استان دو برابر میانگین کشوری این سامانه های را در استان اجرا کردیم و در جایگاه بسیار خوبی در نسبت به دیگر استان های کشور قرار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: یکی از مهمترین اقدامات در حال انجام طرح پیشران تبدیل  96هزار هکتاری اراضی کشاورزی به اراضی آبی است که از این مقدار 67 هزار هکتار تخصیص جدید در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد : در راستای طرح های تجمیع شده بهسازی سیستم‌های فرسوده منوط بر اینکه بهره بردار تاکنون از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده باشد؛ بلامانع است.

سپری  با اشاره به تعیین تکلیف طرح 50هکتاری رضاملکی و طرح 185 هکتاری تعاونی 3790اتحادیه شرکت های تعاونی تولید استان خاطر نشان کرد :در صورت عدم استفاده از تسهیلات در گذشته این دو طرح می تواند از خدمات تجهیز اراضی کشاورزی استان استفاده نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای  اجرای هرچه بهتر سیستم های نوین آبیاری در استان و   مصرف بهینه آب در  اراضی کشاورز،   با افزایش 20 درصدی تعرفه دستمزد انجام عملیات اجرایی پروژه های آبیاری بر اساس درخواست پیمانکاران این بخش موافق می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان  اظهار کرد :سال‌های 84 و 96  به لحاظِ تخصیص و تأمین اعتبار به عنوان سال اوج برای بخش آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان محسوب می شود.

ویتصریح کرد:تا پایان سال 99از 56هزارو 849 هکتار اراضی مجهز به سیستم‌های نوین آبی شهرستان قروه با 37هزارو 737 هکتار بیشتر آمار را به خود اختصاص داده است.

در ادامه مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها از طریق ویدئو کنفرانس اظهار نظر و درخواست های خود را عنوان کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید