Iranian Agriculture News Agency

مکانیزاسیون کشاورزی خراسان شمالی به ۷۹.۵ درصد رسیده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۷۹.۵ درصد عملیات زراعی و ۱۳ درصد فعالیت حوزه باغی خراسان شمالی با ماشین‌آلات کشاورزی انجام می‌شود که در دولت تدبیر و امید درجه مکانیزاسیون بخش زراعی استان ۹.۵ و حوزه باغی چهار درصد رشد یافته است.

مکانیزاسیون کشاورزی خراسان شمالی به ۷۹.۵ درصد رسیده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی گفت: میانگین درجه مکانیزاسیون در تمامی محصولات کشاورزی در حوزه زراعی این استان در سال ۹۲ حدود ۷۰ درصد و در بخش باغی ۹ درصد بوده است.

وی گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نیز در سال ۹۲ در این استان ۱.۳ اسب بخار در هر هکتار بود که این رقم در پایان سال ۹۸ به ۱.۹ اسب بخار در هر هکتار ارتقا یافته است.

وی با اشاره به برابر شدن این استان با میانگین کشوری این شاخص ها، افزود: در دولت تدبیر و امید برای توسعه این بخش تسهیلات و اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد و بخشی نیز خود کشاورزان ماشین آلات این بخش را خریداری کرده اند.

یوسفی گفت: مکانیزاسیون به مفهوم کاربرد ماشین در فرایند کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی است و در جهت کاهش هزینه‌های تولید، اقتصادی کردن تولید، انجام به موقع عملیات کشاورزی، پایین آوردن هزینه کارگری است که در نهایت به تولید انبوه و اقتصادی محصولات کشاورزی منجر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه مکانیزاسیون یک مولفه بسیار تاثیرگذار در افزایش کمی و کیفی تولید است، افزود: وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی با توجه به شاخص‌های رصد مکانیزاسیون از سال ۹۲ تاکنون دورانی طلایی را تجربه کرده است چرا که برای این حوزه خط اعتباری اختصاص داده شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید