Iranian Agriculture News Agency

اجرای قانون حفظ کاربری اراضی نیازمند تعامل مراجع قضایی و انتظامی

سرپرست امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به دلیل محدودیت منابع آب و خاک، عدم امکان جایگزینی و توسعه ضرورت تلاش و اقدام همه جانبه برای حفاظت از اراضی زراعی و باغ های موجود را بیشتر کرده است.

اجرای قانون حفظ کاربری اراضی نیازمند تعامل مراجع قضایی و انتظامی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، در راستای بررسی مسائل و مشکلات پیرامون تسریع در اجرای احکام قضایی قلع و قمع نشستی با حضور سرپرست مدیریت امور اراضی استان، فرمانده یگان حفاظت اراضی، مدیر، مسئول امور اراضی و کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی شهرستان اهواز برگزار شد .

میان آب سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این جلسه ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و اجرای تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری گفت: به دلیل محدودیت منابع آب و خاک، عدم امکان جایگزینی و توسعه، افزایش اقدامات سود جویانه برای تغییر کاربری، خرد کردن زمین های کشاورزی و ساخت و ساز در این عرصه‌ها، ضرورت تلاش و اقدام همه جانبه برای حفاظت از اراضی زراعی و باغ های موجود را بیشتر کرده است.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت فعالیت یگان حفاظت اراضی استان، تمهیدات و برنامه ریزی لازم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و اجرای آراء قطعی قضایی مبنی بر قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و با افراد سودجو و متخلف طبق ضوابط و مقررات برخورد قاطع خواهد شد .

وی ادامه داد: اجرای هرچه بهتر قانون حفظ کاربری مستلزم تعامل با مراجع قضایی، انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز نیز ضمن آمادگی جهت اجرای احکام صادره از مراجع قضایی گفت: عمده مشکلات موجود در این زمینه عدم تامین ماشین آلات سنگین و اقدامات تامینی است.

سرهنگ شریفی فرمانده یگان حفاظت استان هم تصریح کرد: پیشنهاد تشکیل یگان حفاظت در ۳ شهرستان اهواز ، بهبهان و دزفول به رییس سازمان داده شده که درحال رسیدگی و تامین اعتبار جهت جذب پرسنل تخصصی نیروی انتظامی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید