Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خبر داد

تولید 4500 تن انار در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه سطح باغات انار این شهرستان 510 هکتار است، گفت: پیش بینی می شود امسال چهار هزار و 500 تن انار در باغات این شهرستان برداشت شود.

تولید 4500 تن انار در گلوگاه

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به اینکه سطح باغات انار این شهرستان 510 هکتار است، گفت: پیش بینی می شود امسال چهار هزار و 500 تن انار در باغات شهرستان گلوگاه برداشت شود.

وی با بیان اینکه 100 هکتار از باغات انار این شهرستان غیربارور و 410 هکتار آن بارور است، افزود: میانگین عملکرد انار این شهرستان 11 تن در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه درباره ارزش غذایی این محصول اظهار کرد: میوه انار منبع با ارزش ویتامین‌ها و عناصر غذایی مانند پتاسیم، فسفر و کلسیم و سرشار از آنتوسیانین است که در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: فرآوری انار و تبدیل به رب، انار دان و پودر، سبب ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی فراوان در این بخش می‌شود.

قنبری با اظهار اینکه هرس درختان انار یکی از مهمترین عواملی است که در افزایش عملکرد و تولید میوه مرغوب و با کیفیت نقش دارد، گفت: از آنجایی که انار دارای رشد رویشی شدید بوده و پاجوش و تن جوش زیاد تولید می‌کند، در صورت عدم هرس، ظرف مدت کوتاهی به حالت انبوه و پرپشت درآمده و محصول آن از جهت کمی و کیفی کاهش پیدا می‌کند.

قنبری با بیان اینکه میوه انار هنگام رسیدگی باید برداشت شود در غیر اینصورت بیشتر میوه‌های درشت در اثر سردی هوا صدمه دیده و دچار ترکیدگی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید دقت کرد که انار در مواقع بارندگی و یا شبنم چیده نشود، چراکه انار آبدیده زودتر ترک خورده و در انبار می‌پوسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید