Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت ۲ تن ماهی تیلاپیا در شهرستان درمیان

پیش‌بینی می‌شود ۲ تن ماهی تیلاپیا در شهرستان درمیان برداشت شود.

پیش بینی برداشت ۲ تن ماهی تیلاپیا در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با اعلام اینکه  پیش بینی می‌شود امسال ۲ تن ماهی تیلاپیا در شهرستان درمیان برداشت شود، گفت: پرورش دهندگان در مدت زمان کوتاه می‌توانند این ماهی را پرورش دهند و  این ماهی سازگاری زیادی با شرایط آب و هوایی این شهرستان دارد به همین دلیل استقبال برای پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان درمیان بسیار مناسب است.

سیدمحسن نصیرایی افزود: ماهی تیلاپیا به صورت کاملا رایگان از سوی جهاد کشاورزی شهرستان درمیان در اختیار پرورش دهندگان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ هکتار از منابع آبی شهرستان درمیان تحت پرورش آبزیان است که عمده این آبزیان پرورشی در شهرستان درمیان از نوع گرمابی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان ادامه داد: استان‌های یزد، قم، سمنان و خراسان جنوبی به دلیل آب و هوای گرم و معتدل بهترین مناطق برای پرورش ماهی تیلاپیا هستند.

وی بیان کرد: از مهمترین مزایای پرورش ماهی تیلاپیا می‌توان به مواردی از قبیل رشد سریع، مقاومت آن به بیماری، مقاومت و سازگاری بالا در شرایط زیست محیطی استان اشاره کرد.

نصیرایی افزود: بازار پسندی، کوتاه بودن دوران پرورش و تراکم پذیری این ماهی از دیگر مزیت‌های اقتصادی این گونه آبزی به شمار می‌رود.

گفتنی است که دوره پرورش ماهی تیلاپیا ۶ ماه است و این ماهی می‌تواند تا ۷۰۰ گرم نیز گوشت داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید