Iranian Agriculture News Agency

اساس برنامه‌ریزی و توسعه در تمامی بخش‌ها از جمله کشاورزی آمار صحیح و دقیق است

جلسه طرح یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک) با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و اعضای جلسه و با حضور معاون سنجش از دور سامانه اطلاعات جغرافیایی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

اساس برنامه‌ریزی و توسعه در تمامی بخش‌ها از جمله کشاورزی آمار صحیح و دقیق است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، کیوان کشاورز گفت: بدون شک با داشتن آمار و اطلاعات صحیح می‌توان برنامه‌ریزی‌ها و توسعه بخش کشاورزی را با شتاب بیشتری دنبال کرد.

کشاورز تصریح کرد: نبود اطلاعات صحیح، دقیق و بروز از مشکلاتی که بخش کشاورزی کشور همواره از آن رنج می برد بنابراین استفاده از فناوری مزبور وضعیت آماری در بخش کشاورزی را بهبود خواهد بخشید.

معاون سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی افزود: دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح مستلزم تداوم استفاده از فناوری فضایی و تصاویر ماهواره ای است.

وی یادآورشد: بدون شک با اجرای پروژه مزبور طی یکسال نمی توان انتظار خیلی زیادی از این قضایا داشت به یقین تداوم، رفع مشکلات و برطرف کردن چالش ها کمک خواهد کرد مرحله به مرحله و گام به گام این تکنیک را در کشور توسعه تا بتوان بهتر از آن استفاده کرد.

کشاورز در ادامه به تجربه موفق کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: سعی خواهیم کرد از مشاهدات و تجربیات ترکیه استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات کفت: اگر در بخش کشاورزی مخصوصا بازار محصولات مشکل داریم بدلیل نداشتن آمار دقیق است

محمد رضا اورانی به تاخیر در انتشار و عدم تولید سالانه آمار کشاورزی اشاره کرد و گفت:بدلیل این تاخیر تولید در بخش کشاورزی دقیق نیست.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید